Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Platsen är inte avstängd utan höjdbegränsad dvs vanliga pers bilar kan utnyttja parkeringen men inte höga fordon ( läs husbilar
Jag är inte helt säker på vilka bilar som helst får stå där eftersom det står en skylt med förhyrda platser.
Det är heller inte någon större ide' att ställa en personbil där eftersom det är stora parkeringsytor i direkt anslutning som större delen av året står tomma, dessa är dock skyltade med personbil kl 1 så husbilar får inte stå där.
En anledning att stå där med vanlig personbil kam vara att det inte är nattparkeringsförbud på denna plats, vilket det är året runt på övriga parkeringar i området.
En önskan vore ju att kommunen tar bort nattparkeringsförbudet under vinterhalvåret, så skulle man kunna parkera husbilar där. PB 2 skyltade platser finns ju på den allmänna parkeringen, men förbud mellan 02-06.
Men det är klart att " näringsidkarna" skulle motsätta sig detta, dom har sannoligt goda förbindelser till kommunen.
Hejs
Claes 105
Inte då om det är utlagt.kommunen står för toan,
sopcontainern är borttagen, ( som förövrigt flitigt används av stugägare).
Claes 105
Den toa jag refererar till är den på baksidan som är helårsöppen, och enl städpersonal jag pratat med och enligt skyltningen om felanmälan, så är denna i kommunal regi.
Ang sopcontainern så har jag konfronterat personer som kommer med stora sopsäckar och påsar och fått erkännanden på att de har stugor i området, men fått svar att " det ska väl inte du bry dig om". Så detta är väl knappast nåt generaliserande.
Om du sen tycker att mina påståenden är korkade, så får väl de stå få för dig.
Hejs
Claes 105
Vad leder all denna diskussion till? Är det inte dags att avsluta tråden nu?
HejSv: Apelvikens ställplats
Om det är en för HBK attraktiv ställplats kanske Ställplatsgruppen skulle informeras och få uppdraget/ta på sig att lite mer formellt kunna rikta frågan som representanter för HBK.
Det kanske skulle kunna komma något konstruktivt ur det... sponsring/tömning/kanske ett bidrag till driften, antingen ekonomiskt eller om "någon medlem" vill ta på sig "något ansvar"
Men..., vad vet jag som relativt ny i HBK...?
/Tommy
Hej
Tänk på att det är en 7 år gammal tråd med senaste inlägget 2015
Bra. Stå på dig. Du har rättSv: Apelvikens ställplats
Den toa jag refererar till är den på baksidan som är helårsöppen, och enl städpersonal jag pratat med och enligt skyltningen om felanmälan, så är denna i kommunal regi.
Ang sopcontainern så har jag konfronterat personer som kommer med stora sopsäckar och påsar och fått erkännanden på att de har stugor i området, men fått svar att " det ska väl inte du bry dig om". Så detta är väl knappast nåt generaliserande.
Om du sen tycker att mina påståenden är korkade, så får väl de stå få för dig.
Hejs
Claes 105