• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Använda mobiltelefon som internet"dongel" till laptop?

goldfinger

HBK Medlem
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6001
Medlemskap
2026
Är det möjligt att använda mobiltelefon som internet dongel för min lap top? Jag har surfabonnemang till telefonen. Om detta går att göra, hur gör man?

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm
Sv: Använda mobiltelefon som internet"dongel" till laptop?

Det finns två metoder:

1. Koppla mobilen som ett modem(dongel) med USBkabel mellan dator och telefon.

2. Ställ in din telefon som WiFi hotspot. Koppla upp dej via datorn trådlösa nätverk. (sök nätverk i närheten.)

Olika handhavande för varje märke och modell för både mobiler och datorer, se bruksanvisningarna.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Hvordan er avhengig av hva slags mobiltelefon du har, på en Android er det 2 trykk i settings menyen - tilsvarende i en iPhone. På andre må installere en programsnutt - app for å få hotspot funksjon.

Jonas & Cina

FD HBK Medlem
Kommun
Örebro
HBK-Nr
4276
Medlemskap
2022

Vi använder alltid mobilen som hotspot och ansluter surfplattan via den. Fungerar väldigt bra när man har hyfsad mottagning. Betalar 99kr i månaden hos Telenor för att 10mbit och 25GB.
Det är en plustjänst som vi sen säger upp när vi ställer av husbilen för vintern.

Fungerar perfekt efter våra behov..

F

F.d. 52908

Guest

Hej
Jag använder min iphone som "modem" till paddan. Internetdelning på mobilen samt överföring via wifi (iphone4) om inte det finns (iphone3) får det bli blåtanden. Funkar utmärkt.
/ Sören

Toppen