• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Antragsformular

lewa.50

HBK Medlem (P)
Kommun
Borås
HBK-Nr
95
Medlemskap
2025
Hur gör man för att lättast få ett miljö märke för husbilen över 3,5 ton som gäller i Österike
Tacksam för svar
Lars

Robert-110

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Antragsformular

Är det verkligen ett miljömärke för Österrike du söker. Vad jag vet så krävs inte något sådant men för att köra på motorvägar med en bil över 3,5ton gäller en GoBox.
Miljömärke krävs i Tyskland.
Kan du precisera lite mer vad du söker.

lewa.50

HBK Medlem (P)
Kommun
Borås
HBK-Nr
95
Medlemskap
2025

Hej Monica och Robert
Jag tackar för svaret. Jag tror som du.
Frågan fick jag från en nybliven husnilsägare , en kollega till mig, att det fordrades ett miljömärke även i Österike. Jag har nu snabbt läst igenom hans mailkorrenspodens med ett österike bolag och tror att de menar GoBoxen.
MVH
Lars

SEPTPLMC

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
4849
Medlemskap
2022

Man måste kunna visa på att ens bil uppnår någon av de nyare utsläppsklasserna om man vill få de lägre km-tarifferna som GoBox-systemet bygger på. Kan man inte visa detta får man betala den högsta tariffen. För att få de lägre tarifferna måsta man skicka in papper till ASFINAG som nämnts ovan. Detta måste göras före man åker till Österrike. Mer info finns på ASFINAG:s hemsida.

Toppen