För drygt ett år sedan skrev jag om hur väl kombinationen fyrhjulsdrift och antisladdfunktion fungerar, detta efter att ha ägt två husbilar med systemen och verkligen testat det hela både i den Jämtländska fjällvärlden och vid provokationer på halkbana. Någon besserwisser hävdade att detta var helt onödig utrustning, att det gick lika bra utan.
Det kanske är av intresse att ta del av vad DN skriver i sin motordel i dag efter att ha testat tre olika SUV på fjällfärd:
"Det blir slående hur bra antisladdsystem och fyrhjulsdrift fungerar tillsammans. Så fort greppet börjar släppa korrigerar bilarna snabbt alla tendenser till sladd"
För att förebygga missförstånd: Hur än bilen är utrustad får man inte lämna sitt omdöme hemma, fysikens lagar gäller fortfarande!
aake
Det kanske är av intresse att ta del av vad DN skriver i sin motordel i dag efter att ha testat tre olika SUV på fjällfärd:
"Det blir slående hur bra antisladdsystem och fyrhjulsdrift fungerar tillsammans. Så fort greppet börjar släppa korrigerar bilarna snabbt alla tendenser till sladd"
För att förebygga missförstånd: Hur än bilen är utrustad får man inte lämna sitt omdöme hemma, fysikens lagar gäller fortfarande!
aake
Senast ändrad: