• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Antarktis

F

F.d. 6238

Guest
Satt och letade efter en tråd med smältande isar men kunde inte glömmaihåg vad den hette så jag tar risken att starta en ny.

Kom bara att tänka på detta med "växthuseffekten".

Alldeles innan Jul visade dom på Aktuellt att isarna smälter i allt större takt på Antarktis (Tack vare att vi åker H-bil). Detta reportage visade dom från en båt i närheten av Antarktis.

Samtidigt var en bekant till oss med på en annan båt i Antarktis (vid exakt samma tidpunkt) och han fick informationen att aldrig har isarna varit så stora som just nu sedan dom började att fotografera isarna från Satellit.

Alltså två helt olika budskap. Då kommer automatiskt frågan:

VEM SKALL MAN LITA PÅ?????
undrar Kurt.
:swoon:

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Antarktis

De olika beskeden om klimatet man får kan vara förvirrande.

Här om året i april då vi skulle köra över Pyreneerna genom ett pass som normalt är stängt vid den tiden, fick vi beskedet att det inte var några problem med snö på vägen så det är bara att köra över.

"Jaha, det beror kanske på den globala uppvärmningen att det är lite snö?"; sa jag.

"Nej tvärtom, det har varit kallare än vanligt och då blir det betydligt mindre med snö i passen."; fick jag till svar.

F

F.d. 839

Guest

Kurt & Monika,

Ibland får jag en känsla att det är regeringen som försöker få in extra pengar på vad dom kallar för nedsmutsning av miljö :holly-1-icon:. Allt beror på från vilket synhåll man ser på saker och ting. Dom "gröna" är naturligtvis föreståndare vilket jag delar i många avseendet men inte i allt :snowman-2-icon:

Senast redigerad av en moderator:

Hannibal

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
308
Medlemskap
2030

Hola Bandola! Eller hur?
Stephan
Satt och letade efter en tråd med smältande isar men kunde inte glömmaihåg vad den hette så jag tar risken att starta en ny.

Kom bara att tänka på detta med "växthuseffekten".

Alldeles innan Jul visade dom på Aktuellt att isarna smälter i allt större takt på Antarktis (Tack vare att vi åker H-bil). Detta reportage visade dom från en båt i närheten av Antarktis.

Samtidigt var en bekant till oss med på en annan båt i Antarktis (vid exakt samma tidpunkt) och han fick informationen att aldrig har isarna varit så stora som just nu sedan dom började att fotografera isarna från Satellit.

Alltså två helt olika budskap. Då kommer automatiskt frågan:

VEM SKALL MAN LITA PÅ?????
undrar Kurt.
:swoon:

Toppen