• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Antal inlägg??

F

F.d. 3581

Guest
Hallåj, webgubbar, men stämmer detta med antal inlägg ??
Vid en viss tidpunkt fanns det tre nya, och efter ca 10 minuter så var det 58 nya ??
DS

Kjell

HBK Medlem
Kommun
Vännäs
HBK-Nr
25
Medlemskap
2025
Sv: Antal inlägg??

Det är nog riktiga siffror på antalet inlägg som visas, tittar man på antalet besökare vid en given tidpunkt - t.ex. nu måndag förmiddag kl 10:45 är det 49 inloggade o 35 gäster = 84 besökare. Flest besökare samtidigt var 178, 2007-09-16 klockan 21:10.

Vilket då betyder att om alla dessa 84 (eller 178) besökare samtidigt tittar på det aktuella inlägget så får man 84 eller 178 besökare inom några sekunder.
Tio minuter är i sammanhanget ganska lång tid och kan på de riktigt stora sajterna ge väldigt många fler besökare på samma tid.

F

F.d. 3753

Guest
Sv: Antal inlägg??

Nu gällde det väl inläggen och inte besökarna, eller?
Jag tror att det kan bero på detta.
Hur du har ställt in din browser, om den hämtar/uppdaterar sidan från webben varje gång du öppnar HBK-sidan eller hämtar i cachen.
Hämtar den i cachen så ser du så många nya inlägg som fanns när du gick ur förra gången och när du sedan är inne och läser så blir sidan uppdaterad.

Jag använder Explorer 7 till allt utom till HBK eftersom Explorer 7 inte funkar riktigt bra här. Använder Firefox här och jag kör den hela tiden inloggad på HBK i bakgrunden och därför måste jag klicka på HBK-loggan uppe i vänstra hörnet för att få den senaste informationen från sidan.

Senast redigerad av en moderator:
Toppen