• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Annorlunda Spanien resa

Status
Stängd för vidare inlägg.

Nyfiken

FD HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
1298
Medlemskap
2021
Lite annorlunda Spanien resa

Den 28/10 skulle vi starta våran andra Spanien resa men sjukdom kom i vägen, sen nästa avrese datum skulle bli 4/11 men då kom ett nytt sjukdom fall som stoppade resan. Nästa avrese datum sattes till 11/11 men sjukdom stoppade det, följande datum sattes till 18/11för nu var vi båda friska. Men när jag skulle kolla om allting fungerade den 16/11 så visade det sig att värmaren inte fungerade, jag fick så småningom den att fungera så vi kom iväg den 22/11 vi skulle hälsa på våran son i Lenhovda och därifrån skulle vi starta den24/11 men då kom vintern,vi hade bara sommar däck så vi beslöt att avvakta några dagar och under tiden så satte jag på kättingar och ville kolla hur dom fungerade, men vid första spinnet så gick en länk av på kättingen. Jag fick ta av dom för det gick inte att köra med dom för länken som gått av slog i hela tiden Den 29/11 körde vi hem och nu har jag ställt av bilen för luften gick ur oss.
Med vänlig hälsning Frank

F

F.d. 29925

Guest
Sv: Annorlunda Spanien resa

Tråkigt men så kan det bli, gäller bar att ta fram resekataloger för att hitta nåt lämpligt,varmt resmål.:)

Gjorde på det sättet i slutet på 2000, en kompis och jag skulle segla över båten till Caribien där sambona sen skulle möta upp. Men vädrets makter gjorde att vi hamnade i franska kanaler där vi blev fast och återvände hem lagom till jul. Så för att hämnas på väder och misslyckandet blev en resa utan båt åt ett helt annat vädersteck, Thailand.:wink:

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Tack Bosse för bilden! Bilden från strandpromenaden i San Agustín, nedanför Las Flores..... Vi bor alldeles i närheten, men pga sjukdom har vi fastnat i Sverige!

Bilden gör det hela lite enklare att vara kvar här, bekräftar det dåliga vädret som vi fått
höra talas om.

Hoppas ni har en fin semester på Gran Canaria i alla fall!

Tommy

bosse b

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2025

001 nordkap 041.jpg
Bilden är ett par år gammal. Skulle bara försöka pigga upp Nyfiken lite.
Så här blev största delen av vistelsen helt OK.
bosse b

Pensionär

HBK Medlem
Kommun
Österåker
HBK-Nr
3142
Medlemskap
2025

Det är bara att bryta ihop och börja om igen!
Eller som en bekant jag mötte idag på väg ner till husbilen för att spoa av snö från solpanelen, ju förr det kommer ner desto fortare kommer våren ! fAN trot.....

Nyfiken

FD HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
1298
Medlemskap
2021

Hej! Vi är inte alltför ledsna för att vi inte kom iväg, OK dom första dagarna kändes det lite svårt men nu är det bra. Nu har vi börjat planera för Julen så livet går vidare. Vi avslutar tråden nu.
Mvh Frank

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen