• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Annonsrubriker

F

F.d. 8479

Guest
Varför finns inte rubriken Uthyres hyres under annonserna??
För egen del har jag undersökt salumarknaden med tanken att köpa husbil, men eftersom det kanske bara blir några år (3 -5 år) så med tanke på investerat kapital, omkostnader m.m. har jag kommit fram till att det för 4 - 5 veckor per år skulle vara både mindre bekymmer och kostnader att hyra.
Det måste finnas många husbilsägare i HK som vill decimera sina kostnader genom att hyra ut några veckor per år.
Eftersom jag som pensionär helst åker runt före och efter turistsäsongen när det är lugnare på både vägar och campingplatser måste det under dessa perioder finnas många som bara har sina bilar stående:mh2: i väntan på semestern eller en eventuell vintersemester.
Sven E

F

F.d. 6241

Guest
Sv: Annonsrubriker

vi hyr ut vår bil så jag har tänkt samma tanke som dig
hälsar
Monica:wideeyed:

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Hyra är sin sak , men hyra ut är en annan. Uthyrning kräver en annan försäkring än den vanliga. Sök och titta på exemplet på familjen som vid uthyrning förlorade sin husbil.
Risken att misslyckas med uthyrningen är mycket stor.

F

F.d. 8479

Guest

Jag har funnit en del uthyrningobjekt i dagspressen och på blocket, men min tanke var att de måste finnas många med husbil som vill minska sina omkostnader.
Om det är en medlem med alla personalia registrerade i husbilsklubben som hyr och som dessutom kan lämna annan medlem som referens då borde risken vara minimal.
För min del har jag funnit en hel del uthyrningsfordon men oftast är de i största laget, jag skulle gärna hyra en bil under 6 meter med tanke på färjetaxor m.m. men med 2 extra kojplatser för att tidvis kunna ta med barnbarn.:msn_girl: :msn_boy:

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Stöld och förskingring är sin sak , men vad hjälper det vid en krock om försäkringen inte gäller vid uthyrningen!!!

J

Jarn

Guest

Sharky, jag har hyrt ut min husbil till en arbetskamrat och kollade därför med mitt försäkringsbolag, LF. De sa att den gällde precis som vanligt och hänvisade till villkoren, där stod att det bara var undantag om det gällde yrkesmässig uthyrning.

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

.................. jag skulle gärna hyra en bil under 6 meter med tanke på färjetaxor m.m. men med 2 extra kojplatser för att tidvis kunna ta med barnbarn.:msn_girl: :msn_boy:

Väljer du husbil med tanke på färjetaxorna blir du besviken.
Välj den husbil som har de utrymmen och den planlösning som du känner stämmer med dina behov. En allt för liten husbil kommer att kännas trång och otrivsam.

Toppen