• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Annonskonsulterna?

F

F.d. 5322

Guest
Är det någon på det här forumet, som känner till Annonskonsulterna?
De ringde idag och krävde oss på drygt 4000 spänn, för att "vi har lagt in sökord i Google".
En intressant iakttagelse, är att detta ska ha skett för åtta månader sen. Vi sålde företaget för över ett år sen!
Som vanligt hotade killen med "Fogden" om vi inte betalar.
Jag krävde att få se både avtalet och en faktura. Får se vad som händer.
Luren lade han på i örat på mig. Känns bekant. Hans mobilnummer finns inte på hitta.se eller liknande. Företaget existerar dock enligt ratsit.

Vi har ju väldigt dåliga erfarenheter av Yellow Register, kända från TV, som vi i ett svagt ögonblick hamnade i klorna på. Av den anledningen tror man inte på någon som ringer och kräver en på pengar.

F

F.d. 1370

Guest
Sv: Annonskonsulterna?

Hej,

Gå in på Svensk Handels varningslista, som upptar alla obskyra företag inom den olaga "faktureringsbranschen". Här finns alla råd och anvisningar om hur man bör agera när man fått en bluffaktura.

Tyvärr finns även "Annonskonsulterna" med på listan Mer info om företaget finns på listan.

Ge er inte, men agera på rätt sätt.

Annonskonsulterna - Svensk Handel

Kolla även denna sida, där fler som som råkat ut för Annonskonsulterna finns:

Har Annonskonsulterna ringt dig? | Vemringde.se
Lycka till!

Nils

Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Försök att spela in samtalet nästa gång, sedan kan du nämna detta vid samtalets slut. Då brukar dom lägga på för att aldrig återkomma.

F

F.d. 5322

Guest

Stort tack Kenth och ni andra! Vad skulle man göra utan er?
Anade detta!
Jag ringde nämligen tillbaka och de var väldigt otrevliga.

Finns det någon inspelningsmöjlighet i iPhone?

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Jo det finns inspelningsmöjlighet på Iphone men motparten måste acceptera att det spelas in och det behöver man inte på Ericsson .

F

F.d. 2621

Guest

Det är klart, Knarrevik, att man ska göra så! Men, hur gör man, och är det "tiillåtet" att göra det ö h t?

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Förra veckan ringde det beryktade hittapunktse inte hitta.se.
De sa att de skulle kolla uppgifterna varvid jag svarade varför!
Jo för att vi skall kolla så allt stämmer. Då sa jag till dom att jag inget har köpt och hade jag det så har jag i så fall spelat in det. Då blev det tyst och de lade på luren.
Sådana ringer hit var vecka var ni än gör när de frågar om namn eller adress stämmer SVARA EJ på det./susanne

claes/mia

HBK Medlem
Kommun
Skurup
HBK-Nr
178
Medlemskap
2025

Något liknande hände oss i början på året det var något register som ringde och frågade om vi fortfarande skulle vara med och den person som svarade sa att har vi tidigare varit med så är det ok.Nu är det jag som öppnar posten och där var det en faktura på 7 000 kr som jag inte kände igen frågade då runt på kontoret om det var någon som beställt något och det var det inte ringde då upp företaget och frågade vad det var för något och enl registret hade vi godtagit att medverka. Jag begärde då att få kopia på bandupptagningen och den kom efter några dagar och där hör man klart och tydligt att från vår sida säger att har vi varit med tidigare så är det ok. Ringde då upp registret igen och bad dom skicka kopia på fakturan där vi betalt in den tidigare beställning men det hade dom ingen vi hade utan vår vetskap varit med på deras register i ett år. Naturligtvis betalade vi inte fakturan och efter ett tag kom det ett krav , då fakturerade jag registret 11 000 kr för att dom använt vårt namn för att få fler kunder,sen kom det ett hot om stämning då stämplade jag min faktura påminnelse med inkasso stämpel och skickade till dom. Och då kom det en kredit och att ärendet lades ner.

Så kan det gå när inte haspen är på

Claes

Senast ändrad:
F

F.d. 5322

Guest

Kan det ha varit Näringslivsregistret?
Vi fick en faktura som vi bestred.
De ringde oss och krävde en massa tusenlappar för något obestämbart, "annars lämnar vi ärendet till Kronofogden!"
Under tiden som jag hade bluffmakarna i mobilen, ringde jag upp polisen i den fasta luren och gjorde en anmälan direkt, medan de andra lyssnade.
Hörde aldrig nåt mer efter detta.

claes/mia

HBK Medlem
Kommun
Skurup
HBK-Nr
178
Medlemskap
2025

Kommer inte ihåg vad det hette men att det var någon typ av företags register var det. Alla dessa som håller på med den här typen av verksamhet ger sig efter att det skickats ett antal hot dom vet att dom inte har rent mjöl i påsen och att det kostar mer att driva det vidare.

Claes

F

F.d. 11222

Guest

Det är klart, Knarrevik, att man ska göra så! Men, hur gör man, och är det "tiillåtet" att göra det ö h t?

Hur man gör kan jag inte svara på, beror nog väldigt mycket på vilken telefon man har. Däremot är det alltid tillåtet att spela in samtal där du själv deltar utan att tala om det i förväg.

LasseG

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026

Det räcker oftast med att man avbryter dem och SÄGER att man "ska bara slå på inspelning" så lägger dom på. Allt som inte är skriftligt och verifierbart är bara att strunta i.

Toppen