• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Annonsera i Tyskland

F

F.d. 3748

Guest
Hej alla husbilsvänner!
Jag tänker köpa min begagnade husbil i Tyskland. Har läst många inlägg på detta forum om vad man ska tänka på. Tänkte köpa en bil av senare årsmodell 2007 eller möjligen 2006. Har under en tid varit inne på mobile.de och sökt och där jag också hittat några objekt som varit intressanta. Jag har mejlat bilfirman om mitt intresse, på engelska, men aldrig fått något svar. Jag har nu satt en tysk vän på att översätta en annons som jag själv tänkte sätta in på någon eller några lämpliga sajter i Tyskland.
Tacksam om någon har förslag på lämpliga sajter där man når både privat- och företagssäljare.
Också tacksam för sökförslag utöver mobile.de

Hälsningar
Inge V

F

F.d. 7998

Guest
Sv: Annonsera i Tyskland

Hei,

Synd at du ikke har fått tilbakemeldinger på fråger til forhandlere gjennom mobile.de-
Vi har kjøpt flere husbiler i Tyskland, og har opplevd det samme.
Men det gjelder jo å handle med den som orker å bry seg med å besvare en email på engelsk.

Den aller beste service har vi fått hos Caravan Brandl Startseite utenfor Bremen.
Alt foregår på engelsk, og de ordner med alt nødvendig papirarbeid.
Oppfølging i etterkant med hensyn til garantier og så har også vært veldig bra.

Et annet sted med godt utvalg i begagnade husbilar er Wohnmobile - Gebrauchte Wohnmobile - Reisemobile - Verkauf gebrauchter Fahrzeuge i Itzehoe, nord for Hamburg. Vi kjøpte vår første husbil der i 2002.
Ingen problemer med engelsk her heller.

Begge disse forhandlere har også engelskspråklige websider

:santa1:Lykke til!!

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 7797

Guest

Hejsan,

när du behöver en översättning svensk-tysk, så kan jag fixa den.
Min tysk är mycket bättre än min svensk:santa-3-icon:
Du kan skicka en eMail till mig
olaf@passagen.se

Hejdå
Olaf:santa1:

F

F.d. 10750

Guest

Hej jag köpte min Dethleffs ny hos burmeister caravan center vid bodensjön. Jag mailade på engelska och pratade engelska med dom utan problem dom har folk som tar hand om export.Dom fixade allt jag var aldrig nere och tittade på bilen utan satte in pengar på deras konto därefter skickade dom bilen med trp firma till rostock där lastades den för trp till Malmö och jag hämtade ut bilen i Malmö mycket smidigt. Fick därefter problem med bes i Sverige för den hade för gammal avgasklass. Jag kontaktade säljaren som sa till mig att skicka ner briefet i rekommenderat brev så registrerade han bilen till mig i Tyskland en dag utan kostnad då kunde jag ta in den som begagnad och då var det inte något problem.Fantastisk service och mycket seriösa hela vägen.
:santa1:

IngBo

FD HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
879
Medlemskap
2021

Är det någon som erfarenhet av handel med Reisemobil-,Van-und Allrad-Center Korbach GmbH ?

/Bosse

Kicki & Kurre

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
811
Medlemskap
2025

Hej Bosse!

Vi har varit med och köpt en bil där. Enligt vår erfarenhet så förmedlar han många av dom bilar som finns på hemsidan. Detta innebär att bilen inte alltid står hos honom och även om den gör det så är det inte säkert att han har briefet... För vår del innebar det att vi fick vänta 1 dygn på briefet trots att han hade sagt på telefon att han hade det hos sig! Dom är väldigt bra på att prata engelska så det är lätt att ringa dit.

Den bil vi var med och köpte finns fortfarande med på hemsidan... man undrar varför???

Mvh
Kurre

A.Borg

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2025

Hej Bosse!
Läste på nätet om en köpare som betalt handpeng 5000 euro,affären gick åt he-te och han fick inga pengar tillbaks.Detta var på Reisemobilcenter i Korbach.
Anders.B

alfire

HBK Medlem
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
451
Medlemskap
2025

Vi köpte vår nuvarande bil hos Reisemobil VuA Center i Korbach. I vårt fall var det 'nema problema'. De var väldigt tillmötesgående, och bra att ha att göra med.

(att man inte får tillbaka handpenningen vid utebliven affär, är väl normalt???, även i Sverige???)

mvh Irene

Toppen