• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Annonsbilaga i tidningen Motor

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Brukar inte bry mig om erbjudanden om bilmodeller för 39:- men i senaste nr gällde det en PV 444, en av mina första bilar. blev lite nyfiken och läste det finstilta. Behövde en lupp. Hittade inget misstänkt men kollade också på internet och fick läsa om flera felaktiga krav.

Någon som vet mer om denna firma?? Verkar konstigt att Motormännen skulle acceptera en oseriös annonsör. (Editions Atlas Collections).

:cool:

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Annonsbilaga i tidningen Motor

Jag har köpt en modell av en Willys Jeep av dem, mycket välgjord, det var inga problem för mig att avsäga mig fortsatta modeller. Hade en sådan Krigs-Jeep (1944) i mitten av 60-talet så jag tyckte det var kul att ha modellen i bokhyllan.

I och för sig är just den nu aktuella modellen av Volvon en påminnelse om min första vanliga bil (kostade begagnad 8000,-), men tänker inte köpa modellen.

jeep.jpg

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021

Jag har dessvärre gått på den här skiten. 39:- är ett bra pris (för första bilen) sedan blir det betydligt dyrare 149:- + porto 39:-. Bilarna är som vilken leksaksbil som helst förutom att dom är fastskruvade på en platta. Det var inte så lätt att avsluta det hela heller. E-mail fungerade dåligt & att svara i telefon var inte deras starkaste sida. När jag till slut fick slut på det hela så trodde jag det var över,men icke, hela tiden nya erbjudanden av andra bilmärken, båtar flygplan mm. på telefon. Samtalet börjar med att som gammal kund så får man en modell i present för endast 39:-. Det dom inte nämner är att man då startar upp en ny prenumeration. Vill man göra sig omaket & betala dyrt så är det OK, själv är jag bara glad att bli av med det hela. Nu har jag spärrat dom i telefonen.

Bennie

F

F.d. 30546

Guest

Jag har haft leveranser från denna firma. När man skall ha tag i dom för felaktig leverans eller annat är det i princip omöjligt. Jag fick en dubbel leverans och ville ha detta tillrätta lagt, tog mer än 2 månader innan jag fick rätt. Fick dessutom bekosta retur försändelsen. Vi har efter några adressändringar äntligen kunnat bryta med leverantören. Mycket fina bilar, detaljrika och bra. Första bilen kostade 39:-, de efterföljande kostade minimum 199:-. Vet inte om det är bra att rekommendera företaget !! :mad::(

F

F.d. 50607

Guest

Köpte en modell för 39 kr inget problem att avsluta

Solviva

HBK Medlem
Kommun
Piteå
HBK-Nr
7744
Medlemskap
2024

Jag har haft en del problem med företaget, men i slutändan så har det löst sig.
De skickade påminnelser trots att jag hade betalat och nya paket utan att jag hade beställt. dessa fick jag skicka tillbaka, men det fortsatte att komma påminnelse om obetalda fakturor. Till sist trodde jag att allt var klart, då 2 mån senare, kom ett paket från dem. Jag öppnade inte paketet utan mailade dem och till slut fick jag ett svar - behåll paketet, fakturan är makulerad. Trodde inte riktigt på det, så paketet hamnade i garaget och har stått där i 4-5 mån, men ingen påminnelse från företaget. Nu tar jag för givet att allt är utagerat, men det krävdes en hel del mailväxling. Verkar som om distributions-och ekonomiavdelningen inte har haft kontakt med varandra.

Modellerna är fina- Jag beställde bl.a. en traktor (Bolinder-Munktell) till ett av barnbarnen och en pilotklocka till svärfar.

Toppen