• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Anmälan till träffar under senare delen av sommaren

Benny/Inger

HBK Medlem
Inlägg
45
Kommun
Motala
HBK-Nr
12433
Medlemskap
2026
Med den nya hemsidan begränsas det antal träffar vilka är synliga på listan över årets träffar. Det gör, som i mitt fall, att då bouleträffen i Motala den 17 augusti nu inte syns, så har antalet anmälningar helt upphört.
Det måste gå att scrolla ner på listan så att man får möjligt att enkelt se alla träffar som finns under innevarande år. Att säga att det samma gällde i den gamla hemsidan försvarar inte hur den nya sidan skall kunna hanteras.
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Den syns om du går in i forumet "Träffar".
Däremot i rutan "Kommande träffar" till höger visas bara det 10 kommande träffarna.
Vi har en del kvar att jobba med när det gäller träffar. Ett problem är att träffarna i forumet "Träffar" visas i datumordning men efter det datum de lades in vilket är ointressant.
Vi tar synpunkten till oss.
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Jag nämnde två vägar att hitta träffar. Det finns ytterligare en.
Ett val under "Forum" är "Träffkalender". Om man funderar över om det finns några intressanta träffar i t.ex. augusti, växla månad i kalendern till augusti. Skall man välja Kräftskiva, Boule eller Lergökarally?
Klicka på Boule om den intresserar dig och du kommer till den träffen.

Vi jobbar på att de två andra sätten att visa träffar skall fungera bättre.
 

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.864
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
En till Robert, jag gick in och redigerade i vår träff, efter det har allt ändrats tillbaks utan att jag gjort det... Vet du varför? Exempel: jag ändrade antal till 2st på ett par personer.
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
En till Robert, jag gick in och redigerade i vår träff, efter det har allt ändrats tillbaks utan att jag gjort det... Vet du varför? Exempel: jag ändrade antal till 2st på ett par personer.
Vi jobbar med att få en bättre funktion med "Boka/Avboka dig". Det som syns just nu är att det tillkommit ett ordningsnummer före användarnamnet. Dessutom en summering av "Antal" längst ner. Här blev det fel vid användandet av "Antal", är det antal husbilar = oftast 1, eller är det antalet personer som besöker träffen.
Vi har nu förtydligat användningen av antal men också en uppmaning till träffarrangören om att skriva tydligt vad "Antal" avser. Denna programändring kan ha haft påverkan på det du beskriver. Kan du gå in igen och göra de rättningar du behöver göra?

xF-Bild 63.JPG
 
Toppen