• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ang webshopen

Brittis

HBK Medlem
Kommun
Smedjebacken
HBK-Nr
455
Medlemskap
2025
Hej, jag undrar lite om shopen.Kan man inte beställa och få det skickat på postförskott? :wideeyed:Vill inte gärna lämna ut kortnr till mitt bankort????:wideeyed:Mvh

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025
Sv: Ang webshopen

Tyvärr går inte detta eftersom varje beställning tillverkas/trycks var för sig. Leverantören vill försäkra sig om att varan blir betald eftersom han annars inte kan få avsättning för de beställda varorna.
Lite krångligt kan det tyckas men lagerhållning av alla varor i alla storlekar skulle bli mycket kostnads- och arbetskrävande.

H

hianders

Guest

Vi betalade via bankgiro och det verkar fungera. Har fått bekräftelse att betalningen gått in så vi ser fram mot jackor och muggar imorgon!!

fru hianders/Inger

F

F.d. 3753

Guest

Ett tips till Brittis!
Om du har banken via internet så behöver du inte lämna ut något kortnummer utan betalar till plusgiro eller bankgiro direkt från ditt konto.
Om man nu skulloe behöva betala med kort så har vi har ett extra konto i Swedbank med tillhörande kort.
Det kontot har nästan aldrig några pengar utan bara när vi ska handla något som kräver kort över nätet, då sätter vi över jämna pengar + lite till via datorn eller telefonen från ett annat konto. Funkar förträffligt och skulle någon försöka plundra det kontot så blir dom nog besvikna.

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Jag har handlat massor med grejor på internet och betalat med Mastercard eller Visa och det har aldrig varit några problem. Detta har jag gjort i ca 5 års tid och det har fungerat mycket bra. Jag har nog sammanlagt handlat för över femtusen spänn.

Postis

HBK in Memoriam
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3

Jag har mitt kort på Swebank och där kan man ansluta sig till E-kort det innebär att man får fram ett tillfälligt kortnummer som man bestämmer hur mycket som får dras från kontot och man ställer giltighetstiden i tid och belopp tex. man handlar för 850:- och det ev. tillkommer något emballage eller annan oförutsedd extra kostnad så ställer jag på max belopp 1000:- då kan ev. oseriösa komma över de 1000 kronorna för det tillfälliga kortnumret har bara dessa 1000 kronor. Andra banker har säkert samma tjänst.

Så här beskrivs E-kortet:

e-kort är Swedbanks tjänst för säkra köp på Internet. Du kopplar det till dina vanliga Bank, Betal- och kreditkort (Visa, MasterCard och Maestro). Du visar aldrig ditt vanliga kortnummer när du betalar med e-kort på Internet.
e-kort kostar dig ingenting extra utan ingår i årsavgiften för ditt kort. Du ansluter dig till e-kort i internetbanken.

Peter

FD HBK Medlem
Kommun
Nora
HBK-Nr
58
Medlemskap
2023

Handelsbanken har en funktion där du kan stänga kortet för Internethandel.
Man öppnar således kortet och betalar, för att sedan stänga det igen när betalningen är gjord. Borde rimligtvis vara lite säkrare.

Kingen

HBK Medlem
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2025

Jag undrar hur många av er som väntar på era saker som ni beställt?
Jag betalade förra måndagen och på tisdag hade de gjort i ordning vår leverans och skickat den, enl mail.
Väntar fortfarande på att det ska plinga på dörren.

H

hianders

Guest

Hej! Vi väntar också!! Med spänning! Vi beställde den 16/2 och betalningen gick in den 21/2 beroende på helg. Vi fick ett bekräftelsemail att en leverans tar 5-7 dagar om man har standardleverans, så det är väl bara att vänta. Endera dagen så.............

fru hianders/Inger

F

F.d. 50024

Guest

Hejsan.

Jag beställde och skickade pengar på bankgiro den 21.febr.
Fick precis ett mejl nu där det står att betalning har gått in på deras konto och varorna kommer TROLIGEN att skickas inom 48 timmar.
Vad de nu menar med troligen???
Det ska bli spännande att kolla brevlådan senare i veckan.

Mvh Torotor/Torill

H

hianders

Guest

Idag hade vi ett kort från posten med våra fina jackor & muggar i. Beställde alltså den 16/2, betalningen gm vanlig bankgiro - en helg emellan (gick alltså in 21/2), så från inkommen betalning till lev vid dörr fem dagar. Så betalar man med kort på nätet så går det ju snabbare :))

fru hianders/Inger

F

F.d. 839

Guest

Hi Inger,

Beställde båda det ena och det andra för närmare SEK 1000, blev levererad i 2 omgångar. Allt tillsammans tog det 7 dagar, betalade med VISA kortet on line ;)

F

F.d. 50024

Guest

Hejsan.

Idag fick jag mina varor från Webshopen.
Det tog en vecka från betalning till att varorna var i poståldan så det är nog den tid det tar att få dom hitskickade från Tyskland.

Hälsningar Torotor:)

Toppen