• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ang. Ställplats listan

Eva & Ulf

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
1242
Medlemskap
2025
Hej undrar om HBK´s ställplatslista endast inehåller Lat. / Long. koordinater eller om det finns "riktiga" adresser i exempelvis Tyskland, detta med anl. av inköp av en GPS , då tydligen inte alla har funktionen Lat./Long. inmatning, därför undrar jag???,,,,,,önskar man visste mer om dessa magiska manicker !!!

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Ang. Ställplats listan

Det finns platser även med adresser, men de flesta har endast GPS-anivelse.

För dem som inte kan lägga in GPS i sin navigator kan med hjälp av maps.google själv ta fram adressen eller en närliggande adress.

Eva & Ulf

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
1242
Medlemskap
2025

Hej Gunnar , då vi ämnar köpa en GPS i dagarna kanske du eller någon har förslag på vilken man bör välja då man vill ha "alla" möjligheter att få maximalt utbyte av den .

Kicki & Kurre

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
811
Medlemskap
2025

Hej star line!

Visserligen är jag inte Gunnar men jag svarar ändå... Om ni ska köpa en ny GPS så rekommenderar jag att välja en där det går att söka på kordinater. Om ni köper en utan så kommer ni snart att sakna den funktionen eftersom dom flesta stellplatzer anges med kordinater istället för adress.

Själv har jag Garmin Nüvi 660 som har kordinatsökning och även TMC vilket är bra att ha i Tyskland. Tom Tom ska också ha alla funktioner men jag har ingen erfarenhet av det märket men jag har förstått att väldig många är nöjda med den.

God fortsättning
Kicki

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Eftersom jag använder mig av laptopen har jag inte riktigt koll på vilken navigator som är bäst. Har tidigare provat lite olika men det har sedan dess kommit en otrolig mängd nya varianter så jag förstår att valet inte är lätt.

F

F.d. 3753

Guest

Eftersom vi använder Tomtom så kan jag bara säga att den är toppen och den klarar allt utom att styra växla och gasa.
Någon har klagat på att att den inte går att ställa in från vilket håll man närmar sig en fartkamera men det anser jag inte har någon betydelse. Bättre att den larmar en gång för mycket än för lite. Det är tydligen problem även för vissa som ska klara det.

Enklare handhavande finns inte, t.o.m lättare än Garmin att lägga till egna poi's såsom ställplatser, fartkameror, bensinstationer mm.
Till Tomtom och Garmin behöver man inte leta länge för att hitta både goda råd och poi's.
Lita inte på försäljarna som vill sälja udda märken.
Kolla på bilnavigationsforumen så ser ni vilka problem en del har.
Jag är involverad i 2 st forum och länkarna dit finns på våran privata hemsida.

:ball-icon:

Toppen