• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ang parkering sofiahemmet

F

F.d. 51064

Guest
Ni som har parkerat på sofiahemmet med husbil, var har ni stått? :wideeyed: Sitter nu på sofiahemmets parkering och där får man bara stå 4 tim. Utanför grindarna kan man nog stå hela natten. Men en husbil som är 6 m lång kan nog inte stå där.. Husbilen sticker en bra bit utanför rutan och blir i vägen för annan trafik. Hur har ni löst det som har parkerat här. Min hjärna är ett enda stort frågetecken.:swoon:
Farmora

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Ang parkering sofiahemmet

Hej Farmora,
jag förmodar att du avser Sofiahemmet här i Stockholm.
Mitt förslag är att du ställer dig på Kungliga Tennishallens parkering.
Kordinaterna:
GPS: 59.350729, 18.091457   
Ligger på vänster sida när du tar vägen ut mot Lidingö.
V-backen :wink:

F

F.d. 51064

Guest

Tack för tipset. Jag skall lägga in det på vår GPS. Tillfälligt,för i natt, har vi löst det med att sticka ut baken :D ( på husbilen) över ett nedrasat staket samt att fronten sticker ut framåt. Vi skall besöka Sofiahemmet i morgon och sen kan vi flytta på oss. Just nu sitter vi och äter en kall laxpaj och njuter av att vi är framme efter 67 mils körning. Känns härligt. Sedan får det nog bli en camping med elstolpe för att slippa använda så mycket gasol.
När vi åkte hemifrån i morse hade vi -6 grader, sol och inget vinterföre. Döm om vår förvåning när vi kom till Gävle och det var nästan 2 dm snö som kommit över natten och dagen. Snöslask hade vi inte förväntat oss så här långt söderut. Vi trodde att vi skulle kunna gå med kortärmat och kortbyxor samt ta en öl på en uteservering. :wink: = Norrlands Guld : När du vill vara dig själv för en stund
Famora

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021

Hej igen,
ni bör nog kolla upp ordentligt vilka P-tider som gäller på Tennishallens parkering.
Det är förmodligen inte kommunal mark, antar att det är ett nitiskt parkeringsbolag som håller kollen där. Platsen är också lite undanskymd, så det gäller att vara vaksam på vad som händer i omgivningen.
V-backen :wink:

F

F.d. 25023

Guest

Hej!

Vi har stannat på platsen ni är nu flera nätter förra året. Tyst och trevligt med fina promenadstråk i parken. Då platsen inte är så mycket använd brukar det inte göra något om bilen är lite lång. (vår är 7,2m)

När vädret blir bättre är det jätteskönt att gå till uteserveringen genom parken till höger och njuta av morgonkaffe och tidning.

Vi har inte parkerat vid tennishallen någon gång, det är ju lite längre ut.

hälsning
jyrki

F

F.d. 51064

Guest

Hej och tack!

Det fungerade faktiskt bra. Kunde ha varit lite längre parkeringsfickor men vi hade tur och kunde backa lite längre bakåt så att man inte kände sig så utsatt. 80 kronor dygnet är ju en billig penning att betala om man inte behöver el. Lugnt var det också, man kunde höra lite knaster i gruset när joggare sprang förbi, men det var enbart trevligt inget som störde oss. I natt blir det camping för att ladda telefoner och dator samt tömma tankar.

Trevlig tur alla ni som är ute på vägarna. Väl mött!
Farmora

F

F.d. 25109

Guest

Och var blev det då ni stod? Blev det på Kungliga Tennishallens parkering?
Kan vara bra att veta för oss andra.

Hälsningar

Toppen