• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ang. Heiligenhafen

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026
Är där för tillfället och denna information är uppsatt på betalstationen. Min tyska är inte bra och jag hoppas att någon kan översätta detta.

DSCN0313.jpg

F

F.d. 55397

Guest
Sv: Ang. Heiligenhafen

platsen stänger om ungefär ett år, vilket man ber om ursäkt för, sen är väl skoltyskan inte så med, men ev är nån tömningsstation som stängs tidigare, och om det kör ihop sig kan man ringa renhållningen (?)

Runar

HBK Medlem (P)
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

De ska bygga ett hotell där ställplattsen är nu. De kommer att flyttar nuvarande ställplatsen lite längre bort från stan. Men när den öppnar vet jag inte.

Detta berättade han som kollade p-avgiften när vi stod där för två veckor sedan.

Ha en trevlig resa

G

Göran T625

Guest

Ärade gäster på Steiwarder Ställplats.

Vi kan i dag meddela att ställplatsen fortsättningsvis är tillgänglig. Vi räknar med att den kommer att stängas 31.08.2014. Om en flyttning av ställplatsen är möjlig kan man f.n. inte säga.
F.o.m 01.10.2013 kommer vattenförsörjning och tömmningmöjligheterna att stängas av och en alternativ lösning av detta är f.n. oklart.
Ring för ev. ytterligare upplysningar.

S

Sören-6830

Guest

Skrev till Heiligenhafen för drygt ett år sedan och fick då detta svar:

Dear Mr. Fingal,

thanks for writing. Our Wohnmobilstellplatz Steinwarder will be open till the end of 2012. For now I don't have any other information. We are looking for a new place in town to build up a new and much more comfortable Wohnmobilstellplatz.

Please stay in contact with us, to get more information

Best regards
Michaela Thiele

HVB Heiligenhafener Verkehrsbetriebe
GmbH & Co. KG
Am Jachthafen 4 a
23774 Heilige503422nhafen
Tel. 04362-503411
Fax: 04362-

Det finns redan idag en ställplats/parkering vid semesterbyn ca 1,5 km väster om hamnen, alldeles intill vattnet. Lite långt att gå till centrum kanske, men med cykel är det inga problem, fin cykelbana finns (runt hela viken).

Toppen