• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ang förarstol

Gubbenoa

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7158
Medlemskap
2025
Chassiefabrikat: Ford
Chassiemodell: Ford Transit
Chassietyp: Standard
Motortyp: TDCi Turbodiesel 125 hk
Årsmodell Chassie: 2005
Husbilsfabrikat: Hobby
Husbilsmodell: Ford Hobby T 600
Husbilstyp: Halvintegrerad
Årsmodell Husbil: 2005
Ämnesområde: Inredning
Hej, har just köpt husbil en Ford Hobby T 600,en liten husbil med sängplats som inte är längre än 180. Detta räcker för både jag och frugan är kortväxta.Då undrar man varför så långt till pedalerna. Nu till min fråga förarstolen går inte att köra fram så långt att min fru når pedalerna, vad göra?Tänker inte byta fru.

F

F.d. 24917

Guest
Hej
Jag hade samma problem men det löste jag med att byta ut stolarna till Volvo 940
enda kruxet var att jag bytte plats på vänster o höger ,då kunde jag behålla säkerhetsbältena i sina originalfästena,
man kommer lägre +längre fram ,och dom är mycket goare att sitta i

A

Amatören

Guest
Vill inte va dryg på något sätt men provsatt ni inte i bilen innan ni köpte den?

Vet inte riktigt hur stolen sitter fast i en Ford Hobby T600 men går det inte bara att flytta fram fästena en bit? Nya hål för skenorna alltså?

Toppen