• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Angående "uthängning" av handlare...

LasseG

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026
Jag har väldigt svårt att tänka mig att inte de flesta större handlarna läser på detta forum ganska ofta. Annat vore ju ganska korkat om dom vill hålla sig uppdaterade på väldigt många husbilsanvändares tankar och önskemål.

Det är ju således ganska enkelt för en handlare som nämns i en tråd på ena eller andra sättet att bemöta inläggen här direkt om de så önskar. Troligen tänker nog många att sånt inte är något dom vill ta upp i ett allmänt forum utan det ska tas mellan köpare och säljare privat, men den tiden är iom internet ganska förbi. Informationen är alldeles för snabb och tillgänglig vilket medför att många "gamla" sätt att kommunicera på har blivit förlegade.

Eftersom det går fruktansvärt fort att sprida ett rykte eller felaktig information så måste man nog vara beredd att också använda samma kanaler för att dementera eventuella missförstånd eller felaktigheter.
Handlare som andra. Om man som handlare konsekvent vägrar att på tex detta forum vägrar kommentera påståenden eller sakfrågor som gäller deras affärer så tror jag att man målar in sig i ett trovärdighetshörn i längden. Att man "inte kan bemöta all skit som skrivs på nätet" stämmer inte riktigt längre, det är på nätet "sanningarna" skapas, på gott och ont.

Och nu är ju inte heller detta nån "sanning", utan bara MIN reflektion på ett fenomen. :)

T

Teddi

Guest
Sv: Angående "uthängning" av handlare...

ja håller med dej lasse,man behöver inte ens gå in på detta forum för att läsa det vi skriver,,det är blixtsnabbt dokumenterat på goggle,
sen tycker ja själv att folk #hängs# inte ut,,i så fall mycke värre att vi som köpare inte får reda på ett o annat,,
titta på kjell-getingens bil,,de gick ju bra,,ock då fick ett antal tusen läsare reda på säljstället,,
ja kallar de hjälp till självhjälp,,det är ju storheten här,,

att vi informerar varandra,,

skulle inte de räcka så finns en sida fbt.se som också är ideell,, där kan också lösningar hittas,,ett motorforum,

F

F.d. 4220

Guest

Jag skrev ett svar i en tråd igår i samma anda. Som reglerna ser ut idag får inte handlare bemöta inlägg rakt av eftersom det är emot reglerna. Så jag föreslog en annan lösning. Jag hade tänkt skapa en ny tråd om det idag, eftersom inlägget hamnade i en nu ganska död tråd. Men då denna rubrik är klockren, kopierar jag in det här istället. :)

-------------------

Jag tycker att det är bra om alla kan skriva om sina erfarenheter om olika försäljare (behöver ju inte bara vara husbilar). Det tråkiga är att de inte har en chans att få svara på kritiken de får (med undantag för företagare som är medlemmar här privat, som visats i annat inlägg ikväll).

Det finns en företagsdel där företag, mot att de erbjuder rabatt, kan skriva om vad de vill. För konsumentupplysning (som jag ser detta som) är det ingen bra idé, "jo du får svara - men bara om du ger oss rabatt..." så vi får hitta på något annat.

Då de flesta gärna vill ha så objektiva bedömningar av företag som vi vill köpa en kapitalvara av som möjligt, så föreslår jag att vi skapar en egen forumdel för ris och ros gällande företag. Där företag som får sina fiskar varma (eller får beröm) har rätt att, i eget namn, gå i svaromål. Inlägg här visas i med alla markiseninlägg mm på förstasidan, de skall inte gömmas i en egen ruta.

I mitt tycke skall företagen inte få skapa inlägg, bara svara på befintliga inlägg där deras varumärke förekommer. Detta för att hindra reklam. Och det är självklart frivilligt för dem att delta.

Det skulle åstadkomma flera saker.
1. Klagande kunder kan få snabb respons, tack vare genomslagkraften här. Och missförstånd kan klaras upp.
2. Oseriösa påhopp har mindre chans att greppa tag, då korrigering snabbt kan ske från motparten.
3. Vi får, med tiden, en hyffsat objektiv bild av vilka firmor vi bör anlita och undvika.

Jag använder mig mycket av Prisjakt och de betyg produkter och företag får.
Det ger ett bra intryck när ett företag som fått en dålig recension (bland flera bra) kan svara på det och beskriva ärendet från deras håll.

//Stefan

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Det finns inget som hindrar ett företag att bemöta kritik redan nu. Antingen registrera man sig under eget namn och går i svaromål som företagare eller kontaktar man klubben via "kontakta oss".

I något fall har jag som webadm kontaktat företaget för att höra deras version och informerat dem om att vi kan lägga in deras synpunkter, men man valde att inte gå i polemik.

Jannez

HBK Medlem
Kommun
Tvååker
HBK-Nr
4858
Medlemskap
2026

Är man bara jä...ligt envis och tillräckligt många vänner så kan man man nog komma långt.

Toppen