• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Angående Husbils/ Husvagnsmässan i Jönköping

F

F.d. 2591

Guest
Hej på er alla husbilsvänner, jag har en åsikt om mässan i Jönköping, som det är nu så släpper dom in hur mycket folk som helst, ingen kan titta på de objekt dom vill, det är väl lite som att arrangörerna vill tjäna så mycket som möjligt förståss, men jag förstår ej hur utställarna kan gå med på de, mitt förslag skulle vara att endast ett visst antal skulle få vara inne och när några går ut så släpper man på mer folk. Som det är nu så blir det ju bara att skumma så att säga, och jag har svart att tro att någon som inte vet vad han eller hon ska köpa , får den lugn och ro som man vill ha med ev, försäljare. Det blir ju inget helt samtal, alla rycker och sliter i de som visar bilarna, tycker upplägget verkar helt förkasstligt. Sedan dessa p-vakter eller vad man ska kalla dem, dom vet ju ingenting om tomma platser , ändå hade en del radiokommunikation med varandra, men pålästa om läget och om det fanns lediga platser verkar de inte ha någon pejl på. Nej ett nytt upplägg angående mässan vore önskvärt, tycker jag, men det är ju min uppfattning, det är kanske någon annan som har lite andra förslag, men tänkte bara ventilera det hela.

Ha de gött o kör försiktigt:mh:
Stig Bernhardsson

Elof Johnson

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3520
Medlemskap
2021
Sv: Angående Husbils/ Husvagnsmässan i Jönköping

Det är ju full rusning på morgonen. Efter lunch är det betydligt lugnare.
Koncentrera dig på dom objekt Du är verkligt intresserad av och besök dom efter kl 17. Då är det nästan tomt på folk.

JOE50

HBK Medlem
Kommun
Avesta
HBK-Nr
3974
Medlemskap
2025

Torsdag och söndag är det lite folk, så prova att besöka mässan någon av dom dagarna.
JOE:yes:

F

F.d. 2591

Guest

Det är ju full rusning på morgonen. Efter lunch är det betydligt lugnare.
Koncentrera dig på dom objekt Du är verkligt intresserad av och besök dom efter kl 17. Då är det nästan tomt på folk.

Jo, i och för sig men vad hinner man på en timma därinne ?

F

F.d. 29841

Guest

Hej
Var och en har ju sin fulla rätta att tycka om mässan.
Men att "springa "runt och kolla på allt det är nog i det närmast omöjligt, det skulle ta alldeles för lång tid. Dess utom vore det nog inte lyckligt för knän och höfter, ut och inn i Husbilar i 4 dagar.
Vet man vad som står i ens önskelist då är det inte så många att kolla på.

/Vidhem

F

F.d. 2591

Guest

Hej,

Så de som inte blir insläppta direkt på morgonen ska stå utanför och vänta i flera timmar?

Mvh Bengt

Nej, men en liten begränsning, av något slag, hur det nu ordnas, för som det nu är så är det ju enligt min mening helt hysteriskt

Kurt & Ingbrith

FD HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
1369
Medlemskap
2023

Vi var på mässan på fredagen, då var det väl ingen jätterusning, kunde gå in och ut ur bilarna som man ville tyckte jag.
Möjligen var det trångt i marknadstältet men det är ju lått att avstå från.

Reviera

Bettan o Einar

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
7470
Medlemskap
2025

Hej,
kan nog hålla med om att vissa tider var mindre lämpliga för att kunna flanera runt i lugn och ro.
Vi var där på lördagen, men tycker ändå att vi fick reda på det vi ville (tog dock ett antal timmar).
Men med tanke på nedanstående statistik om årets mässa så är det inte så konstigt om tiden inte räckte till.

(hämtad på Reflektioner kring Elmia Husvagn Husbil 2010 :: Nyhet - CampingGlädje)

143 utställare från fem länder
256 husbilsmodeller
208 husvagnsmodeller
7 olika villavagnar
1 camper
35 förtält
28 800 kvadratmeter utställningsyta
2 700 ekipage är uppställda på mässcampingen
12 000 personer bor på mässcampingen
38 258 personer besökte mässan

/ Einar

Toppen