Sv: Android, SDkort och minneshantering
I min gamla nalle har jag det här bekymret, högst förbryllande då minnesplatserna kallas för internminne och phonestorage, som grädde på moset stämmer inte storleken på phone storage som minneskortet kallas och det snurrade till rejält i kolan innan jag fick kontroll på situationen.
Mitt första steg för att ordna upp det hela var att göra som Tommy beskriver, koppla sladden till datorn och arbeta i en miljö som är bekant.
Det fungerar bra och råkar man flytta en app som inte tål att flyttas så märker man det snart när den inte fungerar och det är bara att flytta tillbaka den.
Min lösning nummer två: Tryck inställningar> tryck på "appar" och gå igenom dina appar manuellt för att se om det finns några som kan flyttas från internminne till phonestorage. Ganska bökigt men det görs med viss kontroll.
Nummer tre: Installera appen AppMgr3 (det finns säkert fler som fungerar)
AppMgr3 söker själv igenom telefonen efter appar som kan flyttas, när man installerar nya appar brukar den vara med på ett hörn och ställa frågan om var jag vill installera den nya appen.
Appmgr är okej men baksidan är att den är reklamfinansierad,, kanske finns någon betalvariant om man letar.
Offtopic, den dagen det är dags för en ny platta så tänk på det här med lagringsplats, jag har nu i min nalle 64Gb internminne utan möjlighet att stoppa in ett minneskort, livet har blivit enklare!

mvh jocke
Tillägg angående Locus, om jag inte minns helt fel så går det inte att ha Locus på minneskort i Android 4.4.4