• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Android och iPad. Skilda världar?

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Android och iPad. Skilda världar?

Nu blir jag lite konfunderad!
Har du telefonnummer sparade på simkortet?
Försök i så fall att kopiera från kort till telefon, det funkade förr i tiden, borde väl funka idag?

Passa på att lägga in telefonnummer och namn på din iPad, Truecaller kan komplettera med adresser.
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.821
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: Android och iPad. Skilda världar?

Jag tror han avser att flytta telefonnumret mellan operatörer (portering).
Det finns en hel del "virtuella" operatörer, som har köpt på sej stora nummerserier. Jag vet inte om Wifog är ett sådant, men i så fall kan det vara svårare med portering.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Android och iPad. Skilda världar?

Wifog stöder inte portering men jobbar på det har jag läst!
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Android och iPad. Skilda världar?

Jag överger Telenor och går tillbaka till "hederlia Telia" eftersom det bolaget plötsligt har fått starkare signal i obygden där jag bor. Tidigare fungerade bara Telenor här. Tre funkar nog bäst i städerna!

Portering alltså. Muntlig överenskommelse per telefon med Telia. Det hela tar en vecka och jag har redan fått bekräftelse på att Telenor inte har några invändningar. Smidigt!

Jappe
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Android och iPad. Skilda världar?

Jag överger Telenor och går tillbaka till "hederlia Telia" eftersom det bolaget plötsligt har fått starkare signal i obygden där jag bor. Tidigare fungerade bara Telenor här. Tre funkar nog bäst i städerna!

Portering alltså. Muntlig överenskommelse per telefon med Telia. Det hela tar en vecka och jag har redan fått bekräftelse på att Telenor inte har några invändningar. Smidigt!

Jappe

Det lär bli dyrt men du har ju ångervecka!
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Android och iPad. Skilda världar?

Det lär bli dyrt men du har ju ångervecka!

Jag sparar en hundralapp per månad på bytet och Telias abonnemang passar mig bättre eftersom jag har inkörda mailadresser hos Telia. Jag byter från två abonnemang till ett mobilabonnemang.

Jappe
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Android och iPad. Skilda världar?

Jag sparar en hundralapp per månad på bytet och Telias abonnemang passar mig bättre eftersom jag har inkörda mailadresser hos Telia. Jag byter från två abonnemang till ett mobilabonnemang.

Jappe

Hit och dit, fram och tillbaka, upp och ner, in och ut. Huvudsaken är att man har roligt.

4252861112.jpg
 
Toppen