F
F.d. 35671
Guest
Har läst inläggen angående vår mat och det är inte bra. Vår mat vidareförädlas och vi får i oss mindre och mindre av de ämnen kroppen behöver för att fungera. Jag fick ryggskott för 15 år sedan, och kom till en kvinnlig massör. Den här damen hade en massa burkar på en hylla så jag blev lite nyfiken på vad det var,hon började prata om aminosyror som är så viktigt för kroppen. Jag hade tappat orken och orkade ingenting. Köpte ett par burkar L-Aginin och märkte redan efter en vecka att orken kom tillbaka. L-arginin bildar kväveoxid vilket är en gas som rensar upp i våra förträngda kärl av fett och plack och mjukar upp kärlen,samtidigt som det sänker blodtrycket till en normal nivå. 1998 fick en amerikansk professor nobelpriset i medicin för denna upptäckt, vilket var den största upptäckt som gjorts inom cirkulationsforskningen på 20år. Lägger ut den här tråden då det är något att diskutera då vi blir äldre och kanske kan hålla oss friska lite längre från hjärt-kärl sjukdomar. Jag har en del att komma med i detta ämne.