• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Amerikanska vinterbilar

Bysmeden

HBK Medlem
Kommun
Åland
HBK-Nr
3541
Medlemskap
2025
Har letat lite Amerikanare men råkat ut för att flera av dem har enkelglas. Är det en Canada tillverkad Triple E som gäller för att få en som fungerar vintertid?

M

mikkis

Guest
Sv: Amerikanska vinterbilar

hej
Har annan uppfattning angående rutor.. Samtliga av USA husbilar vi tittat på har dubbelglas i samtliga fönster utom vindrutan !!!

Mikkis

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Bysmeden

Effektiv avfuktning, se aktuella inlägg i tråden "Kondens i husbilen?"
icon10.gif

aake

Bysmeden

HBK Medlem
Kommun
Åland
HBK-Nr
3541
Medlemskap
2025

Ja kondens handlar om ventilation men med enkla glas så blir nog energiförbrukningen betydligt högre.

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Nja, nu var det inte det jag syftade på, utan idén om att använda enkelglas som en slags lågbudget luftavfuktare.
aake

M

mikkis

Guest

Aha... det var som ..... det måste ju vara som du skriver. att det är en lågbudget bil
Förövrigt i de amerikanarna som har dubbel fönster har även ventilation mellan fönsterna samt ett litet avrinnings galler i botten ifall fukten skulle vara framme så vattnet kan rinna ut!

Mikkis

Bysmeden

HBK Medlem
Kommun
Åland
HBK-Nr
3541
Medlemskap
2025

Frågade även på denna härliga modell Andere Gulf Stream Sun Voyager Mod. 8324 Spartan als Integrierter in Hemmingen med Cummins diesel pusher. Den har enkelt glas och han som har den skrev att han varit i Österike med -18 och att det inte var kul... då det vart is och kondens på sidorutorna. Skulle nog vara fint att kunna använda bilen även vintertid ifall termometern skulle krypa ner under -10 grader.

Mangan1

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2025

Vet inte riktigt vad man kan förvänta sig med bilar från tidigt 90-tal för runda slängar 150.000SEK...?
Har skrivits innan, de flesta USA RV's, med tillägg; från millennium & framåt har isolerglas!
Som endast ett fåtal Europeiska har ens på 2012års modeller...

Jag siktar på en annan kategori fordon... Vilket som, Gott Slut/Nytt & Njut av vilken bil som än införskaffas. ;)
Mvh. Magnus

Bysmeden

HBK Medlem
Kommun
Åland
HBK-Nr
3541
Medlemskap
2025

Ja priset följer väl åldern och vi har själva en RMB från -89 där sidorutorna fram e termoglas medan det längre bakåt är isolerade plastfönster. Tänker man den vägen så är ju en från -98 betydligt nyare.
Gott nytt år önskar jag er alla
Anders

Toppen