• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Amerikanska Husbilar

F

F.d. 14470

Guest
Hej finns det några medlemmar som har Ameikanska husbilar,hittade en på blocket som
såg väldigt fin ut.
Problemet är att den finns i USA,och om vi är intresserade så får vi priv importera den.
Är detta ett vanligt problem för att få igenom den på besiktningen eller är det ett sätt för
företaget som säljer bilen att bli av med alla problem.
Vi är intresserade men vill inte köpa grisen i säcken.
Ni som vet något om detta kan väl ge oss lite råd.
MVH lollo o robban:):)

F

F.d. 29925

Guest
Sv: Amerikanska Husbilar

Utan att vara 100% säker tror jag nog att det enklaste sättet att kunna klara en import från USA är att "bosätta" sig där under minst ett halvår för att kunna ta in bilen som flyttgods.

F

F.d. 2065

Guest

Om man inte är väldigt påläst i frågan och är utrustad med ett enormt tålamod skall man definitivt vända sig till en importör som kan sin sak. Inget säger att man inte kan själv men som sagt, räkna med en hel del ombyggnationer. Tester skall även utföras samt en del intyg skall fram

Mangan1

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2025

12mån...
(annat som ev. fungerar, ska inte snackas om på ett forum)

Utan att vara 100% säker tror jag nog att det enklaste sättet att kunna klara en import från USA är att "bosätta" sig där under minst ett halvår för att kunna ta in bilen som flyttgods.

Toppen