• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

aluminumskuta och plåtis

inger/bertil

FD HBK Medlem
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
17635
Medlemskap
2022
Hej i sommar värmen
Som det står i rubriken, har vi bestämt att byta personbilen mot en plåtis. Jag kör alltid med vår N&B, Vi har kollat på bilar med ugrupp där bak, då jag ska ha den i jobbet och vill kunna slänga mig soffan vid behov. Likaså är det mysigt att sitta där om man är fyra.
Vi har varit inne i en pössl for2 i pukavik och som någon redan skrivit, så är det rymligare än vad man tror. Vi har redan bestämt att skaffa en extra frys/kyl på 18l för att hundarna ska kunna ha med sitt färsk foder. Det som gör mig misstänksam på denna bil är fordmotorn, man blir inte glad när man läser tråden om motor ras på ford.
Därför har vi kollat på andra märke/modeller i tyskland.
Pössl duett L, Adria club samt knaus boxstar 550 u. I prisläge runt 200000 kr. Finns även en fin boxstar 550u i ystad på blocket.
Så frågan är. Finns det någon av er som har eller har provat på att både ha en plastis och plåtis samtidigt.
Tilläggas ska, att vi tänkt börja fara runt lite ute i europa och inte som hitentills alltid ställa kosan norr ut
Samt att spara på aluminiumskutan
Mvh
Bertil

Senast ändrad:

ÄLG1

FD HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
10119
Medlemskap
2021
Sv: aluminumskuta och plåtis

Pøssl säljs även som Citroèn ock Fiat,men
du tänker säkert då på en äldre model?!

inger/bertil

FD HBK Medlem
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
17635
Medlemskap
2022

Hej
Just pössl for2 finns enligt dem själv bara som ford, modellen kom 2010 (enligt produktbladet)
Tidigare var det duo och duett, de finns som andra märken än ford
Men jag kan ha fel
Bertil

inger/bertil

FD HBK Medlem
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
17635
Medlemskap
2022

Hej Esbjörn
Finns inte på kartan, att vi skulle göra av med vår N&B. Den har rullat 1500 mil sedan okt 15.
Det är för att spara på denna, som vi kollar på en liten plåtis som Inger kan rulla runt i de få tillfälle hon behöver bil. Vår Skoda Roomster är färdig för byte, i stället för att köpa en tråkig Skoda igen har vi bestämt oss för en trevlig plåtis.
Jag har läst en hel del om byte till plåtis, men den perfekta kombin är att ha båda.
Ska man ut och resa tar vi plåtisen. Som nu ligger vi på Landön, då är N&B oslagbar, till vintern tänker vi lägga oss i bromölla, där är ett härligt gäng vinterkampare.
Sen far vi runt med plåtisen
Bertil

inger/bertil

FD HBK Medlem
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
17635
Medlemskap
2022

Hej
Det blev en Pössl for2, lastvikt på 990kg. Sittgrupp där bak med plats till 6 personer om man trängs lite. Sen får vi se hur motorn håller. Alla motorer kan rasa.
Det som känns riktigt bra är att N&B:n får vila lite mellan varven. Motorn har redan reparerats för 50 000 kr vid 7000 mil av tidigare ägare.
Mvh
Bertil

Toppen