• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Alufälgar

Matrix

HBK Medlem
Kommun
Kinda
HBK-Nr
31943
Medlemskap
2025
Hej!
Var finns dessa fälgar att köpa?

Bilagor

• IMG_1649.jpeg
    IMG_1649.jpeg
    2,9 MB · Visningar: 24

PL 8

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
31890
Medlemskap
2025
Hej!
Var finns dessa fälgar att köpa?
De är Fiat original. Visserligen med en Citroën-logga i detta fall. Alltså köps de hos Fiat eller Citroën/Peugeot men kanske enklare hos en husbilshandlare. Kolla också t ex på Blocket efter begagnade.

toker

HBK Medlem
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
42457
Medlemskap
2025
är det tvunget att vara dom där. där finns 4 fälgar på marknads platsen
titta under förmåner

PL 8

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
31890
Medlemskap
2025
är det tvunget att vara dom där. där finns 4 fälgar på marknads platsen
titta under förmåner
De på bilden är original till Fiat Light-chassi med bultcirkel 5*118. De framgår inte av annonsen på Marknadsplatsen vad de har för bultcirkel men de har suttit på en Hymer 704 (jag antar att det är den annonsen du menar). Är inte det ett Maxi-chassi? I så fall har de bultcirkel 5*130 och passar alltså inte.
Så ett råd till TS är att noga kolla så att det blir rätt fälgar som köpes.

PL 8

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
31890
Medlemskap
2025
Det här och andra forum är fantastiska.
Man behöver inte ens vara medlem för att bara läsa och lära sig massor.
Man kan starta trådar med frågor som man vill ha svar på och få kunniga (och ibland okunniga) medlemmar att svara och ge lösningar.
Man kan delta i trådar som andra startat och ge svar och synpunkter.
När man vet svaret på en fråga och bidrar med det till trådskaparen tycker jag att det ger en härlig tillfredsställelse.
När en trådskapare ställer en fråga och får svar och lösningar och sen inte alls själv kommenterar eller visar intresse så blir det däremot mer tråkigt att svara på frågor.

Toppen