• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Alpina Portabel tvättmaskin

F

F.d. 55511

Guest
Sv: Alpina Portabel tvättmaskin

Hej. Vi köpte en på Obelink, men en med centrifug. Vi är mycket nöjda med den, för dom som finns på campingarna är oftast dåliga och hålls inte särskilt rena.Det blir lite spring med varmvatten men lite motion skadar inte. Man skall bara tänka på att inte fylla den med så mycket tvätt som rekomenderas, utan lite mindre så sköljer den bra.

Hälsning Christer och Anette Tidsmiljonärerna:yes::wub:

UR13

HBK Medlem
Kommun
Gotland
HBK-Nr
9896
Medlemskap
2029

Hej Christer o Anette.
Vi undrar om du/ni kan skicka en länk på köpställe, gärna en prisuppgift och leveranstid, tack på förhand.
Med vänlig hälsning Ulla

marunga

FD HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022

man tar en plastback med tättslutande lock. Tappar i vatten och lägger i tvätten och tvättmedel. På med locket och ställ i duschutrymmet. När man är framme är det bara att skölja.

/M

F

F.d. 55511

Guest

Hej. Vi köpte den direkt på Oberlink, men man kan gå in på deras hemsida Obelink vrijetijdsmarkt - Uw sport, outdoor en kampeerwinkel och beställa den. Den heter Alpina Wasmaskine/centrifug och kostar 79€ art.nr A 308174 Gå in och sök uppe i huvudet på Obelinks sida. När jag beställde senast till oss i Spanien tog det 4 dagar.

Hälsning Christer och Anette Tidsmiljonärerna:yes::wub:
A308174
A308174
V

A308174

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Det är nackdelen med en plåtis. På mina tidigare bredare husbilar, som hoppade i väggroparna, så fungerade metoden, men nu skvalpar det för lite. Tipset om den lilla tvättmaskinen tar jag tacksamt emot:)

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028

Min "tvättmaskin"-modell heter Marianne : ) Hon är helt makalös när det gäller handtvätt, men då har vi också "rätt" fritidskläder som torkar på nolltid. Inte är hon dyr i drift heller så det är ett sant nöje att bjuda henne på en god måltid från det egna köket...

marunga

FD HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022

Min "tvättmaskin"-modell heter Marianne : ) Hon är helt makalös när det gäller handtvätt, men då har vi också "rätt" fritidskläder som torkar på nolltid. Inte är hon dyr i drift heller så det är ett sant nöje att bjuda henne på en god måltid från det egna köket...

Låter som en utgående modell. Tror dom är svåra att få tag i nuförtiden.:)

/M

K & P Express

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
856
Medlemskap
2025

man tar en plastback med tättslutande lock. Tappar i vatten och lägger i tvätten och tvättmedel. På med locket och ställ i duschutrymmet. När man är framme är det bara att skölja.

/M

Vi har haft denna modell i 5 år och den fungerar i alla väder... Men blev som sagt lite nyfiken på denna portabla variant som tumlar runt tvätten även när man står stilla.

Toppen