• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Alpin x800D gps problem

Rosie62

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Gällivare
HBK-Nr
22430
Medlemskap
2024
Min gps fryser fast och kan bli så i flera mil, då kan man vara mitt på en sjö eller ute i skogen
Sen kan den hoppa till för att sen frysa fast igen, det är som att den tappar kontakten med satelliterna
Någon annan som har detta problem och kanske en lösning på det ?
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Kolla hur många sattelliter den kopplar upp sig emot.
Minst 3-4st krävs för att få en position, då oftast med dålig noggrannhet.

Kolla var din GPS-antenn är monterad, har du en extern antenn så kan en omplacering lösa problemet
 

molle78

HBK Intresserad
Inlägg
38
Kommun
Habo
Har du provat att uppdatera den?
Min Blaupunkt var likadan som du beskriver, fanns då en programvara på deras sida att ladda ner och lägga på sd kort eller usb för att sen uppdatera enheten.
Efter det har den fungerat felfritt.
 
W

Weckman

Guest
Gå in i menyn och gör en fabriks återställning.. Brukar lösa det mesta och ta bort allt onödigt elektroniken sparar.. Du vet ju hur en mobil kan bete sig ibland, sen stänger du av den och allt funkar oftast igen..
 

Rosie62

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Gällivare
HBK-Nr
22430
Medlemskap
2024
Ska kolla antennen, men måste hitta plåtbitarna så jag får lös den. Ska prova fabriksåterställning också så får vi se
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
tyvärr så är det nog så att de håller inte i evighet till slut går det inte attt uppdatera mera ! mina brukar vara en 6-7 år sen börjar de likadant och det är bara att byta !
 
Toppen