• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Alla skall med!

H

hianders

Guest
Sv: Alla skall med!

Man kan ju bara inte föreställa sig denna folkmängd som trängs överallt på tågen och dess tak m fl ställen!! Vi som sitter i en stuga på landet i södra Dalarna och har få människor runtomkring oss har svårt att riktigt sätta sig in i detta!! Uj uj!

fru hianders/Inger
:wideeyed:

F

F.d. 55256

Guest

Var i Bangladesh och jobbade för SIDA 1974. Mina bilder från den tiden ser precis likadana ut. Sida skänkte 12 st transportbåtar till Bangladesh. Jag och en kompis från Ahlmarks varv i Karlstad som byggt båtarna var i Dahka och monterade motorer och annat som var nedpackat för leveransen. Vi utbildade även besättningarna till att hantera båtarna.Var en spännande och lärorik tid. Vi jobbade där i 4 månader.
Ove G.

F

F.d. 55256

Guest

Testade inlägg. kunde inte radera kommer snart tillbaka.
Ove.G

F

F.d. 55256

Guest

Klippet med i inlägget med alla på tåget väckte minnet till liv. Här kommer ett lite rörigt bild/textcollage. Ursäkta felstavningar och andra fel i texten, men bilderna är ganska stora i originalet och vill inte gå tillbaka och redigera.
Håll tillgodo, hoppas någon har glädje av mitt minnesdyk i forntiden.
Ove.G

Bilagor

• bangladesh pdf.pdf
    12,2 MB · Visningar: 83
Toppen