• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

ALLA BLIR VI GLADA ÅT EN NY VÄN

F

F.d. 12156

Guest
Tänkte starta en sida med personer jag eller ni träffar när vi är ute och campar .
Fyll gärna på med andra intressanta personer så får vi kanske ett bibliotek med likasinnade :
Här är ett par som jag träffade vid Hornborgasjön ,
mycket trevliga människor Annika o Sven-Åke :) kanske vi ses runt början av maj vem vet ?;)
Hoppas få träffa fler av er .Jag har även träffat Zlatko , men tog tyvärr ingen bild då .:(

Bilagor

• DSCN0522.JPG
    DSCN0522.JPG
    1,6 MB · Visningar: 27
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 4272

Guest
Sv: ALLA BLIR VI GLADA ÅT EN NY VÄN

Har under våra resor hittills i år bara träffat trevliga hbk:are. Men som sagt, jag och namn går inte ihop. Glömmer så fort någon presenterat sig med namn, så därför undviker jag att nämna någon därvid. Jo, lite minne har jag, Anki o Curt för att vi " ölade " ihop i Jokkmokk, Aake med fru som bjöd på en underbar maträtt i samband med hemfärd från just Jokkmokk.

Senaste resan gick till Hornborgarsjön och där träffade vi Anki o Curt, sen vidare mot Ullared, och som vanligt, bara trevligt folk.

// Jonny

F

F.d. 50004

Guest

När vi var i Kroatien förra året och campade på Medulins camping i Medulin på Istrien, lärde vi känna en familj från Salzburg i Österike. Trots att vi förstod tyska dåligt och de engelska dåligt, så var stämningen god.
Det här är George och hans dotter.
Lena

P7160032.JPG

F

F.d. 12156

Guest

Nu var det dags igen , Här träffar vi Calle Bonath med frugan Annette i Varberg kanonväder med solsken lite blåst

Bilagor

• DSCN0957.JPG
    DSCN0957.JPG
    1,7 MB · Visningar: 12
F

F.d. 12156

Guest

Här har vi Magnus och Agneta från Borghamn , sittandes jäsa i var sin stol i varberg solsken lite blåst en kanon dag trots allt .

Bilagor

• DSCN0968.JPG
    DSCN0968.JPG
    1,5 MB · Visningar: 12
F

F.d. 21408

Guest

Hei,hei

Som Norsk husbileier vil jeg si at å komme på Svenske campingplasser alltid er veldig hyggelig. Nå sist var vi på First camping Mølle , og de traff vi mange koselige mennesker. Så vi traff mange nye venner :)

Hilsen Smurfeline ( som gjerne steker vaffel til sine svenske medcampere)

Mangan1

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2025

Tar med kameran och plåtar under årsmötet, kan jag lägga upp ~1000 bilder här? :wub::wub::wub::wub:

Hahaha, störtskön tråd Greven, saknar dock lite "tryck" i den!
Kan det kanske vara ett stort fokus just på årsmötet dessa tider tro?

Jag skall i varje fall bättra mig och plåta mer när vi träffar på trevligt folk.

Mvh. Magnus;)

StJeP

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2025

Vi träffade Claes & Gun Britt från Ulricehamn i Påskas när var var i Hörvik.
Vilket trevligt par! Det var som om vi alltid känt varandra.
Det är dom som sitter till vänster och Jeanette till höger. Staffan är fotograf!
IMG_0309.JPG

Carthago47

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
586
Medlemskap
2025

Ja vi kan bara hålla med, det är alltid lika trevligt att stöta på Rapidon från Ulricehamn. Vi träffades senast nu i helgen i Varberg/Anki

F

F.d. 24435

Guest

Greven...alltid kul att läsa dina inlägg, du är en sann livsnjutare och optimist (tror jag). Hoppas vi möts någon gång ute i geografin! :)

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Å jag såg Greven idag på parkeringen utanför ICA Maxi i Örebro iallafall stod det GREVEN på den lilla extra "reg skylten" i rutan på lastbilen .

Är ni flera grevar ??

F

F.d. 12156

Guest

Här kommer nästa nya vän i gänget Bengt-Åke Linder som jag träffade på årsmötet i Kristinehamn .Han drack en kopp kaffe i Grevomobilen :D

Bilagor

• DSCN1072.JPG
    DSCN1072.JPG
    1,2 MB · Visningar: 8
F

F.d. 12156

Guest

Här träffade jag Magnus Svantesson alias "Stollen" på årsmötet i Kristinehamn . Det var väldigt roligt att träffas väl mött igen

Bilagor

• DSCN1110.JPG
    DSCN1110.JPG
    1,6 MB · Visningar: 9

Mangan1

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2025

Hahaha, vilken rackar'ns bild du tog Greven!:p Fast den talar "lite" sanning, jag var trött som en gnu... (glömde kameran)
Sov 4,5h innan jag slängde mig på hojen och körde (inkl. fel körningar) över 25mil T/R.

Jätte trevligt att råkas! Hehehe, Bengt-Åke verkar att passa in bra i "stolle" gänget... ;););)
(Lite trökigt att jag inte fick gå in på området som "gäst", blev inget kaffe hos Greven, men regler är till för att följas)

Om inte förr så ser jag fram mot Bonath's ölträff i Ragglanda! :)

Förresten Greven, den där "gamle" harven till bil som du har som avatar, det är väl knappast en Z28???

Min "gamle" harv (Z28) hottade jag upp med hjälp av en firma i Mölndal... (det blev 300+ på hjulen, sedan räckte inte h-mätaren till... Opppsss...);)

F

F.d. 12156

Guest

Nej det är bara snikvarianten men då har jag iallafall råd att åka med den fast bilden blev bra tyckte jag ,den framhävde din ungdom på en snoffsigt sätt :D:D

Du var en cool kille Bengt-Åke vi ses säkert snart igen .:)

F

F.d. 12156

Guest

Nu har vi träffat nästa trevliga par Jonny och Lotta i från Oxelösund .Dom hade med sin lilla vovve som lystrar till namnet Curre vi träffade dom i hamnen nämde jag att det inte regnat här ännu .......

Bilagor

• DSC_0046.JPG
    DSC_0046.JPG
    2,3 MB · Visningar: 5
  • DSC_0049.JPG
    DSC_0049.JPG
    2,5 MB · Visningar: 7
Toppen