• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

alicanteregionen

T

Teddi

Guest
CAMPING LO MONTE (info@campinglomonte-alicante.es)

någon skrev om detta övervintringsställe tidigare, tror ja,, ,de ligger lite söder om mil palmeras,,relativt nyöppnat,,
med bra priser,,va sägs om 9euro per dygn vid minst 3 mån,,vistelse,,då ingår de mesta som 6kw-el om dagen,,gym-inomhuspool-träning,,vid längre vistelse e de förhandlingsbart,,stora tomter-en del över 100m2,,1km till beach,,

gå in o kolla tycker teddi:)

T

Teddi

Guest
Sv: alicanteregionen

vi e där nu stefan,,bare man får vare frisk så finns de möcke att utforske:D

teddi,,

F

F.d. 52936

Guest

Vill gärna veta mer om campen, försökt förstå prislistan men inte lyckats fullt ut (är ett litet dilemma att bara tala och endast delvis förstå småländska:twitcy:)
Vill nån vänlig själ ge info om priset för en månad, för husbil 7,4 m+ 2 pers+liten hund+el. vore jag tacksam
Tar gärna emot info om andra billiga övervintringsställen Spanien å Portugal (de sa koste så lite som möjlit)
Åker neråt sista helgen i okt. gärna tillsammans med andra, kör broarna genom D-mark till att börja med.

Tommy Dynér

FD HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Teddi, nu har jag inte varit i det området på många år, men jag är rädd att det ligger lite ensamt, utslängt.

Det är ganska långt till Alicante, närmare till Torrevieja och Murcia.

Nära La Manga och Mar Menor som har ett bra vinterklimat för att vara på fastlandet.... Blir det kallt, så får du ringa mig så hämtar jag er vid färjan. *s*

T

Teddi

Guest

Vill gärna veta mer om campen, försökt förstå prislistan men inte lyckats fullt ut (är ett litet dilemma att bara tala och endast delvis förstå småländska:twitcy:)
Vill nån vänlig själ ge info om priset för en månad, för husbil 7,4 m+ 2 pers+liten hund+el. vore jag tacksam
Tar gärna emot info om andra billiga övervintringsställen Spanien å Portugal (de sa koste så lite som möjlit)
Åker neråt sista helgen i okt. gärna tillsammans med andra, kör broarna genom D-mark till att börja med.

du får de ikväll ingemar,,senast imorn,,ha de teddi,,

T

Teddi

Guest

Teddi, nu har jag inte varit i det området på många år, men jag är rädd att det ligger lite ensamt, utslängt.

Det är ganska långt till Alicante, närmare till Torrevieja och Murcia.

Nära La Manga och Mar Menor som har ett bra vinterklimat för att vara på fastlandet.... Blir det kallt, så får du ringa mig så hämtar jag er vid färjan. *s*

hej tommy,,har du egen färja:D eller går den från vart?? till G:C.

F

F.d. 53091

Guest

Hejsan! Vi står på La Marina Camping över vintern o undrar om någon vet om det finns någon hyfsat stor tillbehörsfirma runt Alicante Torrevieja Murcia Cartagena?Undrar också hur priserna är i Spanien jämfört med Sverige o Tyskland?:wub:

Mats C

HBK Medlem
Kommun
Götene
HBK-Nr
4927
Medlemskap
2025

Det finns en i Elche, fråga i reception på campingen så kan dom säkert beskriva vägen.

T

Teddi

Guest

eila-ingemar hbk 913,,har nyss mailat,,de verkar som du får 10%,,plus att alla faciliteter ingår,,t.o.m. 6 kw-el om dan,,ock de e ju helt okay,,,ligger du där i tre mån,är priset 9 euro om dygnet,,inkl,,allt,,inte nog me detta,,du kan förhandla när du kommer ner,,
ja har kollat upp en hel del,,men denna plats i särklass,,
sen blir ju inte saken sämre när de handlar om ett nytt ställe,,

lycka till önskar teddi,,:)

F

F.d. 1649

Guest

Hej.
Hej Stefan I,är det nya campingområdet i La Marina färdigt och är det mycket folk på campingen?
Mvh Jan-E.

F

F.d. 53091

Guest

Ja det är klart det är ganska mycket folk nu!men det finns platser kvar! Det nya service huset skall byggas under vintern ,Men kom ner till det nya området där e platserna större!:mcride:

F

F.d. 53091

Guest

Teddi! Vi åkte till Cartagena i dag o på hemvägen tittade vi in vid Campingen o tycker att den verkar klart prisvärd!:twitcy:

Toppen