• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Aldrig mera Mem!

svisse

FD HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
9518
Medlemskap
2021
Frugan och jag var till Mem (Göta Kanal)i sommar.
Vi gick in till receptionen frågade om det fanns plats.
Jodå det fanns en plats kvar. Vi parkerade och slog läger.

Efter en stund kom det ännu en husbil av mindre modell och
även dom slog läger. Efter en liten stund skulle mannen gå och betala,
men kom tillbaks och sa att dom inte fick stå där eftersom det bara fick stå
fyra bilar där. Så dom plockade ihop och for.

En stund senare kom det ännu en husbil modell större.
Jag informerade mannen i bilen om vad som gällde, så han backade tillbaka
och gick in på restaurangen och satt sig.

Efter en stund kom han och en man från restaurangen och tittade på platsen där han tänkt sig att stå. Mannen från restaurangen sa att det var inga problem att stå där.

Receptionen och restaurangen är samma.

När vi skulle betala för oss dagen efter frågade vi hur dom kunde köra bort en gäst och sedan efter en kvart ta emot en annan svarade hon i receptionen att han druckit sprit.

ps det fanns en stor skylt där det stog 4 platser ds.

Lasse N

FD HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
2634
Medlemskap
2022
Sv: Aldrig mera Mem!

Om mannen körde ifrån platsen så har personen i receptionen medverkat till rattonykterhet. Detta är mycket allvarligt och naturligtvis straffbart.

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Jamen det är väl inte receptionens ansvar, det är väl ändå den individen som försatt sig i situationen! Om han har struntat i skyltarna och sen dricker så han inte kan köra så kan väl aldrig nån annan vara ansvarig för hans rattfyllla om han blir ivägkörd! Då får han väl ordna transporten av husbilen på nåt annat sätt.

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2029

Nu ponerar vi att mannen hade druckit alkohol, hade det då inte varit extra bra om hon lät honom stanna kvar..

Men vad säger man inte för lögner för att klara sig, hon var snabbtänkt eller så har dom det som vana, eller så skulle han äta en bit mat..

Per och Agnetha

FD HBK Medlem
Kommun
Håbo
HBK-Nr
9517
Medlemskap
2023

Det var väl bra att han fick stå kvar om det var den sista som hade druckit sprit. Om det var den första som hade druckit så var det fördjäkligt. Mvh. Agnetha

F

F.d. 25203

Guest

Om mannen körde ifrån platsen så har personen i receptionen medverkat till rattonykterhet. Detta är mycket allvarligt och naturligtvis straffbart.

Då är det ju inga problem att hitta parkering, bara dra in på en parkering, skit i skylten med parkeringsförbud, drick en öl så fort du parkerat, sen kan ingen jaga bort dig, för då medverkar de till rattonykterhet......

Per och Agnetha

FD HBK Medlem
Kommun
Håbo
HBK-Nr
9517
Medlemskap
2023

Jag tycker naturligtvis inte synd om personen som drack, jag tänkte närmast på att det inte skulle hända någon olycka på vägarna och andra blev inblandade! Mvh. Agnetha

svisse

FD HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
9518
Medlemskap
2021

Jamen han hade väl kunnat stå på parkeringen utanför restaurangen i så fall.
Ett annat par blev ju avvisad från platsen.

F

F.d. 25203

Guest

Naturligtvis kan man köra bort honom. Det man inte kan är kräva att han kör iväg genast, utan att han får tid på sig att fixa någon annan som kan köra, eller beställa bärgningsbil.

Toppen