• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Alde compact 3010 3kw

F

F.d. 25410

Guest
Hej,
Var från början inne på att köra mycket saker på el samt att behålla min Stroco 25 kw dieselvärmare för att både värma bussen (volvo B10 m Vanhool 12m) och ha en dubbelmantlad 60l varmvattenberedare med 2 kw elpatron.

Jag är nu ganska beredd att ge upp detta och börjar snegla åt gasol iaf då jag blivit övertygad om att detta kanske både blir ett dyrt och tungt alternativ som kanske inte fungarar i längden.

Men isf tänker jag köra allt på gasol.

Jag undrar vad ni tror om en Alde 3010 compact med en 3 kw elpatron, räcker det med en sådan för att få upp temperaturen på min buss?

Det sitter ganska många och rejäla radiatorer i bussen och med den värmare som sitter där idag tar det ca 10-15 min innan dom ger bra med värme.

Sedan är det tips på bra gashällar och ugn, fungerar det med en IKEA variant och är det något jag ska tänka på vid mitt val av spis/ugn?

Var handlar jag isf detta till bäst pris?

Tacksam för svar och ja jag ska bli medlem och fixar detta imorgon :mcride:

Mvh Stefan
 
Toppen