Carthagofrik
FD HBK Medlem
Hade tempmätaren inställd på 15grader men när jag kom in så var det 20grader vad kan det bero på fel på termostaten månne?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Det fick vi göra i vår HB. Lätt att hitta instruktionsbok på Aldes hemsida om man inte har själv. Funkat bra sedan dess. Sedan får man ju ta i beaktande att vattenburen värme är ett väldigt segt system när man startar upp. Tar lång tid innan det blir varmt och det blir alltid några grader för varmt innan det vänder och så småningom har stabiliserat sig. Har man tidigare haft luftburet som snabbt kommer upp i temperatur och snabbare stabiliserar sig tar det ett tag att vänja sig.Det går att justera "felvisningen" på panelen. Om du har instruktionsmanualen så kan du läsa hur man gör för att värmen att bli den önskade så att inställd temperatur och verklig temperatur överensstämmer.