• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

alde 3010 problem

F

F.d. 22315

Guest
pannan startar går ca30 s blödrar och går orent sen stannar

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: alde 3010 problem

Har samma problem på min panna i husvagnen. Polar 590 2009. Har haft ett helvete sedan den var ett år gammal. Har bytt allt som går att byta. Först fick jag nya grejor av Alde men nu får jag själv stå för fiolerna. Har bytt kretskortet två gånger, brännare en gång, tändstift två gånger, fläkt en gång, avgasslangar en gång och magnetventil en gång. Nu har jag problem med att pannan kan stanna och det lyser på panelen "GAS OUT". Provade med att byta reduceringsventilen till en Alde dubbel, denna ger mer gasol. Detta blev betydligt bättre men inte så man kan lämna vagnen med gasolen på för man vet aldrig när det händer. I min Husbil Kabe TM 750 sitter samma panna, den hör man knappt, så där undrar man om den ens går. Visslar din panna innan den slocknar? Gör den det ska du vara försiktig. Vilken årsmodell är det?

Toppen