Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Killen som driver Albins Husbilar heter Mikael Albinsson och var tidigare ägare till Kungsörs Mekaniska AB. Han sålde bolaget för något år sen och fick grymt med pengar.
Han ville så långt bort från verkstad branschen som möjligt därav blev det husbilar.
Jag tror knappast han gör det för pengarnas skull.
Anledningen till att jag känner till detta är att vi jobbade i samma bransch och vi har fortfarande en viss kontakt.
En kul grej han berättade nyligen var att Forsbergs Fritidscenter har satt en advokat på honom, med motiveringen.
Han konkurrerar, vilket inte är tillåtet, anser man.
( Snacka om brännvins-advokat som tar på sig sådant )
Troligtvis har han rätt priser på sina husbilar.
Att inte svara på mail är snarare regel än undantag i husbilshandlar branschen. Utan att nämna namn så är det 3 stora handlare som inte svarat när jag har mailat att jag varit intresserad av att köpa."Jag tror knappast han gör det för pengarnas skull"
Kan vara av den anledningen han inte ids svara på en enkel mailfråga om höjden på en husbil han har. Häggen i ett soligt Umeå
Killen som driver Albins Husbilar heter Mikael Albinsson och var tidigare ägare till Kungsörs Mekaniska AB. Han sålde bolaget för något år sen och fick grymt med pengar.
Han ville så långt bort från verkstad branschen som möjligt därav blev det husbilar.
Jag tror knappast han gör det för pengarnas skull.
Anledningen till att jag känner till detta är att vi jobbade i samma bransch och vi har fortfarande en viss kontakt.
En kul grej han berättade nyligen var att Forsbergs Fritidscenter har satt en advokat på honom, med motiveringen.
Han konkurrerar, vilket inte är tillåtet, anser man.
( Snacka om brännvins-advokat som tar på sig sådant )
Troligtvis har han rätt priser på sina husbilar.
Har någon erfarenhet av Albins husbilar i Valskog utanför Arboga?
De verkar ha förhållandevis billiga priser på nya HB. Förmodligen direktimporterade???
//W
För ett år sedan köpte vi en husbil av Albins husbilar. Vi behövde en bil med stort garage och bra lastkapacitet och den bil vi köpte var perfekt, trodde vi.
Vid första kontrollbesiktningen gjorde besiktningsmannen mig uppmärksam på att det bara var ca 2 cm fjädringsväg kvar och att bilen hade låg markfrigång. Jag tyckte det var märkligt då bilen i stort sett var olastad och hade en kapacitet på hela 700 kg. Vi körde upp bilen på vågen och jag såg till min häpnad att vågen visade 4025 kg. Maxlast för bilen är 4200 kg. Hur kunde detta vara möjligt? Enligt reg-beviset är tjänstevikten 3500 kg och kan således lasta 700 kg och nu väger en nästan tom bil 4000 kg. Med maka, hund, mig själv och lite mat är bilen fullastad. Moppen på 115 kg kan man bara glömma.
Vi har alltså betalat nästan en miljon för en bil vi inte kan använda.
Efter kontakt med Transportstyrelsen visar det sig att tjänstevikten enligt de tyska originaldokumenten var 3920 kg, alltså 420 kg mer än de 3500 kg som det svenska reg-beviset säger. Någon har uppenbarligen gjort ett fel som för oss fått ödesdigra konsekvenser.
Det jag säkert vet är att jag inte gjort något fel. Jag har aldrig sett de dokument som ligger till grund för reg-besiktningen. Hade gjort det hade jag aldrig köpt bilen. Dokumenten lämnades in av Albins husbilar och det är också deras ansvar att kontrollera att de handlingar de får tillbaka överensstämmer med de original de skickat in. Som köpare kan jag bara lita på att de handlingar jag får är riktiga. Tyvärr har Albins husbilar hittills inte visat minsta vilja att ta ansvar men man tycker att det inträffade är synd.
Jag har under ett års tid påtalat skador på karossen, skador som nu fått sin förklaring av den låga markfrigången. Även i detta avseende har jag mötts av totalt ointresse från företagets sida.
En prislapp på 875 000 kr samt att man vänder sig till en etablerad importör är uppenbarligen ingen garanti för en trygg husbilsaffär.
BBa