• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Al-ko HY4

ingbe

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26160
Medlemskap
2024
Är det någon som har erfarenhet av Al-ko HY4 hydrauliska stödben,med separat pump för varje stödben?
Eftersom ingen med egen erfarenhet av dessa har svarat, så kan jag ju åtminstone berätta vad jag fick veta av en verkstadskille med erfarenhet ;). Fördelen mot t.ex. EP var enligt honom att man slapp dra 4 hydraulslangar genom ett stort hål i golvet och pumpen ska också placeras någonstans. Med Al-ko behövs bara ett litet hål för el. Men om man som jag har en bil med Fiatchassie krävs en extra monteringssats à 6 tkr. Jag funderar också på eldrivna AutoLift System, automatic leveling system for motor homes. Varför komplicera med en hydraulpump efter elmotorn?
 

Peterfja

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
8704
Medlemskap
2025
Eftersom ingen med egen erfarenhet av dessa har svarat, så kan jag ju åtminstone berätta vad jag fick veta av en verkstadskille med erfarenhet ;). Fördelen mot t.ex. EP var enligt honom att man slapp dra 4 hydraulslangar genom ett stort hål i golvet och pumpen ska också placeras någonstans. Med Al-ko behövs bara ett litet hål för el. Men om man som jag har en bil med Fiatchassie krävs en extra monteringssats à 6 tkr. Jag funderar också på eldrivna AutoLift System, automatic leveling system for motor homes. Varför komplicera med en hydraulpump efter elmotorn?
Tack för kloka synpunkter och tips Ingvar!
Ska kolla på dessa.....!
 
Toppen