• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

AL-KO Högramchassi - går det att väga upp?

F

F.d. 28821

Guest
Vi funderar på att köpa en Burstner Aviano i728. Enl vad vi kunnat förstå så är det endast 400 kg lastvikt. Det är alldeles för lite för oss.

Någon som vet om den går att väga upp?

Lars4549

HBK Medlem
Kommun
Falun
HBK-Nr
331
Medlemskap
2025
Sv: AL-KO Högramchassi - går det att väga upp?

Vi funderar på att köpa en Burstner Aviano i728. Enl vad vi kunnat förstå så är det endast 400 kg lastvikt. Det är alldeles för lite för oss.

Någon som vet om den går att väga upp?

Hej! be säljaren att väga upp bilen till 4500kg.Jag har en sådan bil jag känner mig lurad av Burstner.Bilprovningen ha hjälpt mig väga min bil skulle väga 3325 kg med markis.kyl.och AC.mm.men den vägde 3625kg,tre personer till 75kg =3850kg.Då blir det bara 150kg kvar till köksutrustning,kläder.möbler.cyklar.mm. 4000kg.Registreringsbeviset står det Tjänstevikt 3165kg.maxlast 835kg.Totalvikt 4000kg.Jag har sänt vågsedeln till Burstner i Sverige.Så nu får se hur det går.

Toppen