F
F.d. 26456
Guest
Undertecknad som är, ny men redan omdebatterad, medlem i klubben har följande fundering:
Kan det vara så att kommuner, markägare, campingägare etc inte är tankeläsare?
Vi husbilsägare ställer krav, har önskemål och drar paralleller till andra platser och länder - och givetvis är vi lika lite som villaägare, hundägare, Volvoägare en homogen grupp - men vet/förstår andra vad det är vi eftersöker?
Jag vet inte, men tror, att det finns grupper inom klubben som aktivt arbetar för fler och bättre ställplatser. Ett förslag är då att man gör en "önskelista" för andra att ta del av och plocka godbitarna från för att, så långt som möjligt, konkurrera om att skapa det ultimata för så många som husbilsägare som möjligt.
Eftersom jag startar tråden så delger jag min och min mans önskemål:
Gärna gästhamnar då de oftast har det vi eftersöker
- toalett (gör utan problem 1:an men inte gärna 2:an i bilen)
- dusch (slipper städning av duschrummet när det ska vara ledigt)
- el (eftersom ledighet oftast innebär jobb med behov av datoranvändning)
- en bra restaurang (vilket gästhamnar väldigt ofta har och lite lyxkänsla är viktigt i husbilslivet)
- en plan plats (dvs parkerat och klart...)
För vår del har vi skog så det räcker i Småland - men vi andas gärna havsluft.
Jag tror att ett smörgåsbord av önskemål skulle vara en guldgruva för de som vill göra något för oss husbilsfrälsta...
Ett förslag i all ödmjukhet!
/Gärd
Kan det vara så att kommuner, markägare, campingägare etc inte är tankeläsare?
Vi husbilsägare ställer krav, har önskemål och drar paralleller till andra platser och länder - och givetvis är vi lika lite som villaägare, hundägare, Volvoägare en homogen grupp - men vet/förstår andra vad det är vi eftersöker?
Jag vet inte, men tror, att det finns grupper inom klubben som aktivt arbetar för fler och bättre ställplatser. Ett förslag är då att man gör en "önskelista" för andra att ta del av och plocka godbitarna från för att, så långt som möjligt, konkurrera om att skapa det ultimata för så många som husbilsägare som möjligt.
Eftersom jag startar tråden så delger jag min och min mans önskemål:
Gärna gästhamnar då de oftast har det vi eftersöker
- toalett (gör utan problem 1:an men inte gärna 2:an i bilen)
- dusch (slipper städning av duschrummet när det ska vara ledigt)
- el (eftersom ledighet oftast innebär jobb med behov av datoranvändning)
- en bra restaurang (vilket gästhamnar väldigt ofta har och lite lyxkänsla är viktigt i husbilslivet)
- en plan plats (dvs parkerat och klart...)
För vår del har vi skog så det räcker i Småland - men vi andas gärna havsluft.
Jag tror att ett smörgåsbord av önskemål skulle vara en guldgruva för de som vill göra något för oss husbilsfrälsta...
Ett förslag i all ödmjukhet!
/Gärd