• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Aj, aj... singelolycka

Peter14Nilsson

HBK Medlem
Inlägg
326
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
30772
Medlemskap
2025
Man kan också ha ett helt vanligt hjärnsläpp.

Här kom jag ångandes i rätt bra fart med vår Niesmann Flair för några år sedan. Jag hade varit och hämtat den hos glasmästaren på söder och skulle bara köra hem. Tänkte inte så mycket på vad jag körde för bil då jag ofta åker här.
Precis när jag närmar mig höjdpinnarna och tunneln far tankarna plötsligt runt i 180 i huvudet: "Vänta, hur hög är bilen?".
Jag ställer mig på bromsen och stannar precis framför höjdpinnarna. Jag sticker upp huvudet genom takluckan och inser att pinnarna skulle repa takluckan och sen slå rakt in i AC'n längre bak. Tunneln var inte rätt väg..
Det var bara att slå i backen och åka upp via Brunkebergstorg istället. Pinsamt var bara förnamnet.
Lappen med bilens höjd hade ännu inte kommit upp på instrumentbrädan..

Visa bilaga 209505
Hellre pinsamt en cab!
 

hans p

HBK Medlem
Inlägg
312
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
782
Medlemskap
2024
Hur kan man missbedöma viaduktens höjd? (Det brukar ju stå skyltarom den är lägre ä'n 4,5 meter.)

Och hur kan man vara omedveten om sin egen höjd? Det är väl något av det första man, i ren självbevarelsedrift, tar reda på?

Pålle
det finns ju folk som tankar vatten i diesel och tvärtom
 
Toppen