• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Airbnb för oss med husbil

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Ett nytt koncept för för oss med husbilar som jag inte kände till, åtminstone har det gått under min radar.

Hollistay som fungerar likt Booking.com för Nordens alla 2 400 campingplatser. Nu öppnar de även ett liknande Airbnb för camping, och blir först i Europa med att samla alla typer av campinggäster, campingägare och privata uthyrare på samma plattform.

Vi blir flera husbilsåkare utefter våra vägar, det tillsammans med ökad digitalisering skapar nya affärsmöjligheter? Varför inte para ihop privatpersoner med trevliga tomter i attraktiva områden med mobils turister, som söker en trevlig och säker plats för övernattning?


TommyD
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Nu dyker det upp flera alternativ i uthyrningsbranschen t,ex,
- My Camper, | Privatpersoner hyr ut sina husbilar och husvagnar som verkar ha sina rötter i Tyskland, MyCamper AG
- Campcation, som ser ut som direkt konkurrent med det tidigare presenterade Hollistay, Campcation | Boka camping & stuga i hela Sverige | Boka direkt

En varning är nog på sin plats för er som tänker hyra ut privat, kolla, kolla en gång till ditt försäkringsskydd om det det som inte kunde hända, ändå händer....

TommyD
 
Toppen