Jag hade ganska fina cyklar nere i ett källarförråd, sen hittade jag inte nycklarna till vajerlåsen!
Slutade med att jag tog en liten bultsax och vid själva klippögonblicket fick jag en aha-upplevelse, det är svårare att klippa av garntråd med en vanlig sax än vad det var att klippa av ett vajerlås från Biltema med minsta bultsaxen.
Klass 3 lås eller kätting klass 3 skär man nästan upp lika lätt som en varm kniv i smör med en liten diamantklinga, har jag också gjort några ggr, senast när jag inte hittade nyckeln till den fastlåsta betongblandaren som vi har på tomten.
Lås är bara till för att förhindra så dom ärliga inte lånar min cykeln/betongblandaren, tjuvarna tar vad dom vill ha i alla fall.
Och för att anknyta till husbilar så är låsbara hjulmuttrar helt bortkastat, tjuvarna öppnar dom lika snabbt som om det vore vanliga hjulmuttrar, jag hade sönder nyckeln till mina hjulmuttrar på den nyinköpta Volvons sista fälg vid däckbyte och Volvo kunde inte hjälpa mig, en ny nyckeln kommer från Italien.
Men då skär jag sönder fälgen och köper en ny fälg sa jag till dom på Volvo, men det gick inte heller för alla fälgar som tillverkades gick till alla nytillverkade bilar. Depp depp depp, då ringde jag en bärgare och frågade om dom kunde hjälpa mig, han kunde inte för han hade inte tid men jag fick ett telefonnummer till en annan kille som säkerligen skulle kunna hjälpa mig.
Åker och träffar killen som öppnar upp hjulmuttern blixtsnabbt "Några sekunder" och så säger han såhär: Sluta upp med att ha låsbara hjulmuttrar, det är ingen som vill ha dina skitfälgar ändå! Inte så kul att alltid höra sanningen och framförallt inte när min bil i princip fortfarande var sprillans ny, 4-5 månader gammal.
Har aldrig haft låsbara hjulmuttrar sen dess och betongblandaren står nu mera olåst på tomten men med kättingen fastlindad, dom ärliga tror att den är låst i alla fall.
Cykelstället är bortmonterat från husbilen, skulle aldrig våga ha mina cyklar där, dom får följa med i husbilsgaraget.