• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Aguti stolar

rollet

HBK Medlem
Inlägg
119
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
10860
Medlemskap
2024
Finns någon som tagit bort armstöden på Agutistol lite äldre med separat nackstöd och inbyggt bälte sitter i en Dethleffs -01, kan ju vara samma på nyare .skulle klä om stolarna men lyckades inte har hållit på länge nog tålamodet är slut, när man får in något mellan arm och ryggstöd så kan man tro att det bara är att lossa bulten som sitter där, men inte fasiken går det. Kompisen föreslog bensin och tändsticka när även han misslyckades . Ett annat alternativ önskas
 

rollet

HBK Medlem
Inlägg
119
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
10860
Medlemskap
2024
Skruven hittade jag, men problemet kvarstår det går inte att lossa hur jag än håller på. har till och med sågat till kilar som jag slog in men inte en millimeter rörde den sig.
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.498
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Mitt skruv gick av satte dit genomgående bult..borra den bultskalle då får du bort armstödet sen har du mer plats att borra bort bulten..börja med mindre borr tex 4mm....jag använde spännband och drog ihop stoppningen i ryggstödet på det vis blev det mer utrymme att skruva och borra.
 
Senast ändrad:
Toppen