• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Agadir - here we come

lambretta

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
1733
Medlemskap
2025
Hej och God Jul!
Är det nån som spelade in dokmumentären som visades på SVT 2006 eller 2007 om 3 pensionärer som tog husbilen genom Europa till Agadir.
Skulle i så fall vilja köpa en kopia på CD eller VHS,
Undrar om dom är där i vinter, nån som vet ?? :santa-3-icon:
God Jul önskar Göran i Lerum

F

F.d. 7998

Guest
Sv: Agadir - here we come

Hei,
Jeg har ikke sett filmen du viser til, men vet at det er en fast gjeng med ca 15 biler fra Sørlandet i Norge som reiser til Marocco 2. dag jul hvert eneste år, med oppsamling syd i Spania for ferjeturen over.

De kjører et godt stykke sydover, og fricamper ca. 3 mnd på en strand sammen med flere hundre andre husbiler.

Vi tenkte å slå følge for et par år siden, men pga sykdom ble det ikke noe av. Om det er interressant, så si i fra så skal vi lete litt i arkivet etter navn telefonnr, og reiserute.

Vi reiser til Spanien i januar, men kommer nok ikke til å dra lenger i denne omgang.

God jul ønskes til alle våre nye husbilsvenner i klubben.

Hilsen Ernest og Siw
:santa1: :santa-3-icon: :santa-2-icon:

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 52920

Guest

Hej och God Jul!
Är det nån som spelade in dokmumentären som visades på SVT 2006 eller 2007 om 3 pensionärer som tog husbilen genom Europa till Agadir.
Skulle i så fall vilja köpa en kopia på CD eller VHS,
Undrar om dom är där i vinter, nån som vet ?? :santa-3-icon:
God Jul önskar Göran i Lerum

Jag är också intresserad av en CD HSB 427

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 4879

Guest

Om det var Sveriges Radio, dvs TV1 eller TV2 (vilket jag tror det var) så finns det säkerligen att titta på och ladda ner från deras websida. Det var ett klart bra och lärorikt program om tre pensionärer som hade lärt sig att uppskatta friheten! Web adressen hittar du säkert själv?

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Lambretta,

Jag spelade in filmen, för jag hade sett fram emot en intressant och informativ berättelse.
Men tyvärr, den var så dåligt gjord att jag raderade inspelningen.

Filmen tillförde inte något av intresse för oss som reser med husbil, snarare gav den ett negativt intryck av husbilslivet. Den visade inget om färdvägar, fina övernattningsplatser, sevärdheter på resan eller trevlig samvaro husbilsfolk emellan.

Fincan

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
21930
Medlemskap
2025

Kan nog också hålla med om denna beskrivning. Budskapet allra främst,som jag uppfattade det, var, viljan och förmågan, att i hög ålder, ge sig ut i friheten och ta dagen precis som den kom.

//Werner

F

F.d. 25023

Guest

Hej,
Jag tittade Filmen på svt.se - Startsida, där går man på titta på webb-tv och dokumentärer!
Kan ses överallt man når internet.
hälsning
jyrki/274

F

F.d. 3753

Guest

Vi tyckte om programmet och tittade även på en repris.
Vad man minns bäst av dessa 3 personer är väl först och främst den ilskne mannen från finland som inte var så glad åt underhållningen på matstället. Hans köp av tofflor var också intressant.
Dessutom han som åkte ner lite senare, byggde en x-tra slaf i bussen om han skulle träffa något fruntimmer!? Toan med inbyggd tank ;-)), hans språkkunskaper mm mm.
En prestation av dessa äldre personer att göra denna resa år efter år.
Visst var det ett intressant program!
:santa-5-icon:

F

F.d. 4754

Guest

Hej.

Så här funkar det nog på svt:
Vill man se dokumentärfilm direkt på webben så finns filmerna på sajten i 30 dagar efter sändning. Sedan försvinner de.

Innehållet i Öppet arkiv på svt.se utgör endast ett redaktionellt urval från SVTs arkiv och där hittar jag inte filmen.

Hälsningar
Knausen

F

F.d. 3232

Guest

:santa1: Damen som var med i dokumentären heter Barbro bor i Vålberg. och är en mycket gammal medlem i MHC vi har känt henne i 16 år .
MVH KENTH och LISBETH.:santa1:

Karin & Dick

HBK Medlem
Kommun
Ronneby
HBK-Nr
819
Medlemskap
2025

Hej
Jag har kommit till samma som du, men eftersom jyrkla verkar ha sett den nu, blev jag lite fundersam om jag gjort fel?????

Hälsningar
Dick

Robert-110

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022

Jag gick runt i Hjo för något år sedan och vad ser jag, (H)jo en av de bilarna som en av krutgubbarna körde. Jag tror att han bor i Hjo och har bilen kvar.

Toppen