• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Afterburner till China heater

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.116
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag har hittat och läst lite om denna smart controller från Australien till en Kina diesel värmare.. Nu undrar jag om någon här på hbk. har en afterburner inkopplad till sin Kina värmare? Och om ni tycker det är värt köpet. (ca 1000 spänn) + tull och moms...

Ser att länken fungerar inte..... Men ni kan söka på Youtube.... Afterburner for china heater....... Eller videon ... The Afterburner - the controller every heater should have
 
Senast ändrad:
F

F.d. 22252

Guest
Vad blev du rädd för? Kan du länka till vad du såg som va så illa?
Det finns så många filmer om värmare så jag kommer inte ihåg men det var för några dagar sedan, de jämförde med webasto. det var väldigt tunt material i allt man blev faktiskt inte sugen alls på en sån, dåliga kontakter ja i princip var det mesta dåligt. Man är ju väldigt utsatt om värmen fallerar en kall natt och det är knappast ett 5 min jobb. Ja de är ju billiga en tusenlapp planar är ju dyrare och webasto är ju en stöld.
Med tanke på hur mycket jobb det är att installera så får man nog ångra sej flera gånger, det var stor skillnad i ljudet också Hasse har ju en planar den verkar gå tyst och fint en 2kw och den ger nästan för mycket värme, man vill ju inte använda termostaten det drar ju mer batteri att starta och stoppa.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.116
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Det finns så många filmer om värmare så jag kommer inte ihåg men det var för några dagar sedan, de jämförde med webasto. det var väldigt tunt material i allt man blev faktiskt inte sugen alls på en sån, dåliga kontakter ja i princip var det mesta dåligt. Man är ju väldigt utsatt om värmen fallerar en kall natt och det är knappast ett 5 min jobb. Ja de är ju billiga en tusenlapp planar är ju dyrare och webasto är ju en stöld.
Med tanke på hur mycket jobb det är att installera så får man nog ångra sej flera gånger, det var stor skillnad i ljudet också Hasse har ju en planar den verkar gå tyst och fint en 2kw och den ger nästan för mycket värme, man vill ju inte använda termostaten det drar ju mer batteri att starta och stoppa.

Du har nog titta på en film som konkurrenterna har gjort om kina värmaren :twitcy:

Jag har nu 2st 5kW, en som reserv (billigt att få en komplett diesel värmare som reservdel för 1000 spänn:spinny:) man kan undra vad de andra tar för sina reservdelar :rolleyes:
Hur som helst så tror jag att en kina värmare är nog den diesel värmare som har fått utstå flest tester utan att blivit nerklassad (du hittar 100 tals med filmer på Youtube just om kina värmen)
Och en sak är säkert att båda två jag har är väldigt proffsig tillverkad, alla kablar och kontakter som skall kopplas håller hög kvalitet....
Men som sagt.... En bra sak kan alltid bli bättre..... Och just där kommer afterburner in.... Med denna kontroll så har du ju bättre kontroll över din diesel värmare än vad de dyra konkurrenterna har :yes::spinny::bye:
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.116
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024

Peter jag trodde du körde med gasol gick ju en flaska varannan dag?



Såhär skrev jag Bengt ......
Jag var en gång från början av hösten och sen fram till början av december i Riga... Och jag minns när vintern kom att en p11 kunde försvinna på bara 2-3 dagar, bara för att hålla husbilen varm.. :eek:
Den gången var för 9 år sedan... Och hur jag värmer idag skrev jag aldrig. ... Men min truma gick i graven för 2,5 år sedan och sen dess har jag kört med min kina värmare.... Utan problem :yes: :bye:
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.270
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Intressant video. Detaljer som skiljer som räknades upp är inget som gör kinavärmaren sämre Beronde på var man monterar den. Känns mera som en reklamfilm för Webasto. Helt klart är Webasto en bra värmare men vi som har haft servicebilar typ Caddy i många år vet att dom flesta ggr man sökt verkstad så har det varit värmarproblem o där sitter ingen Kinavärmare.
Känner fortfarande att mitt val av värmare är rätt. Man kan ju faktiskt kasta ut en trasig värmare o ersätta med en ny ett antal ggr om man vill. Snart ett år har gått o värmaren fungerar fortfarande felfritt.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Det jag saknar på min Planar är att få mindre effekt. Jag tror att den ger som minst 700w och det är för mycket ibland. Vet inte om det är tekniskt möjligt att få ut mindre effekt. Hysteresen när man kör med termostat är 5 gr och det är ju inte alls bra om man ska ha den till värme i ett boende. Mindre hysteres innebär fler start o stopp så det drar ju mycket ström. Effektreglering är ju mycket bättre. Hade ju varit intressant om det hade kunnat varit möjligt att använda Afterburner för att kanske bara få ut 400w tex.
 
Toppen