Det verkar mest som om du får någon vinst (om jag förstår rätt) om bef. kablar mellan startbatteriet och EBL'en är för klena nu.
Eller tas verkligen kylens ström efter DC/DC laddaren, den borde tas före laddaren vid EBL'en, är det inte kopplat så med DC/DC laddaren??
Laddströmmen kommer ju från generatorn och går till startbatteriet och går nu till EBL'en via en kabel, där den delas upp till kylskåp och laddning av bobatterierna.
Om du kopplar en ny kabel till kylen så blir det.
Laddströmmen kommer från generatorn och går till startbatteriet, där tar bef. kabel till EBL'en vid, men där sitter även en ny kabel som leder ström direkt till kylskåpet men som ändå skall ha sina 15A av laddströmmen/startbatteriet.
Så den enda ev. vinsten borde bara bero på om kabeln som nu går mellan startbatteriet och EBL'en är för klen och inte kan mata fram både laddström till bobatterierna och kylskåpet fullt ut.... Kraften från källan, generatorn/startbatteriet ändras ju inte ett dugg.
Om kabeln inte räcker till nu borde gå att kolla upp
lite förenklat först genom att mäta spänningsfallet i den vid batteriet och ingången till EBL'en vid full laddning och kylen på 12V samtidigt.
Om nu kylskåpet inte går på ström efter laddaren ?? och därmed så att säga på bobatterierna under färd, för då kan du strunta i det här
.
M.v.h. JANKRO.