• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Advent i Santa Pola

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025
Trots att regn,rusk,snö och rimfrost lyser med sin frånvaro är man tvungen att skapa lite adventstämning ändå.

Adv1.JPG
Därför anordnades första adventsglögg för några svenskar här på Bahia. Hemgjord glögg från 2008 hade medtagits hemifrån, liksom adventsstaken givetvis. Husbilskalle fick också vara med på ett hörn.
Värdparet tillhandahöll även lite tilltugg till glöggen.

Adv2.JPG
Här väntar vi på att gästerna skall anlända.

Adv3.JPG
Här anländer de första.

Adv4.JPG
Fler stöter till.

Adv5.JPG
Gammal man gör så gott han kan, men sätter sig väldigt försiktigt.

Adv06.JPG
Andra advent anordnades marknad på borggården i kastilljen.

Adv07.JPG
Här har Bahia "deperados" samlats före det unisona intåget i Kastilljen. T o m Oves hund Ante hade förväntansfullt makat sig ur cykelkärran.

Adv08.JPG
Dagen till ära hade kastilljen dekorerats med div belysta figurer.

Adv09.JPG
Besökarna strömmade in på borggården.

Adv10.JPG
Diverse krämare slog mynt av att sälja godis, pilsner och kanderade äpplen till besökarna för dyra priser.

Adv11.JPG
Adv12.JPG
På borggården fanns stånd med div krafs och tingel-tangel.

Adv13.JPG
Samt div sockerpudrade allför söta bakeriverk.

Adv14.JPG
Man hade även bullat upp med kyld cava, men ingen bjöd så vi avlägsnade oss snabbt.

Adv15.JPG
Spanjorerna måste ha en konstig uppfattning av vikingar. Ett vikingaskepp med tomteluva!
Ett helgerån!

Adv16.JPG
Och där fanns mer krims-krams.

Adv17.JPG
Efter det ansträngande besöket samlades Bahia "desperados" utpumpade på en uteservering för att ta en öl och något att knapra på.

Nu ber vi känsliga läsare att hålla för ögonen när ni ser nästa bild!!!

Adv18.JPG
Jappe dricker öl ur ett PLASTGLAS!! Undrens tid är inte förbi, eller var han totalt uttorkad?

Adv19.JPG
Luften var denna dag hög,ren och torr. Alltför ren för Jappe som är van vid avgaserna från sin plåtis så han var tvungen att förbättra luftkvalitén genom att tända en cigarett.

Nästa advent kanske fler scoop från Santa Poola avslöjas. Om framtiden veta vi intet, för att travestera en känd HBK-profil.
//W

Ingo

HBK Medlem
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
210
Medlemskap
2025
Sv: Advent i Santa Pola

Hej på er alla, ville bara sända ett tack för dom fina bilderna, ni ser ut att ha det mycket trevligt där nere. hälsningar Ingo & Eva

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Det ser alldeles underbart ut och tackar för bilderna , kan man inte sända ut detta i en webbkamera så jag sedan kan nästan krypa in i skärmen så man känner att man nästan är där nere . ;)) ;)

Ha det så gott .

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

Jaha, så var det dags att fira 3:e advent.
Tyvärr tog glöggen slut vid det sista adventsfirandet. När Kjelle och Mona fick kännedom om detta fruktansvärda tillstånd så slängde de sig i husbilen och nästan sträckkörde till Santa Pola för att avhjälpa vår nöd.

Adv20.JPG
Glöggen smugglades in i Spanien i de två tomtar som syns till höger i bilden.
Ej heller saknades pepparkakor i bagaget.

Adv22.JPG
Givetvis hade Husbilskalle sniket in sig på kalaset.

Adv23.JPG
Folk strömmar till vid doften av den värmande glöggen.

Adv24.JPG
Solen sken men vinden var lite kylig så glöggen värmde gott.

Adv25.JPG
Tre ljusskygga individer deltog i kalaset.

Adv26.JPG
Eftersom det var sista festen för Husbilskalle som gäst hos Inger och Jerry fick han hedersplatsen mitt på bordet.
//W

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Ni ser ut att ha det jättetrevligt ihop därnere ha nu en trevlig jul med er o ett gott nytt år.
Kul med så många fina bilder mer vill vi se!
O förresten ser ut att ha det trevligt ! (Det hörs också.)/Susanne med familj.

F

F.d. 1370

Guest

Jag tycker Husbilskalle ser lite sliten ut. Han behöver kanske återhämta sig till kommande julbord och nyårsfirande.

Var skall han fira jul? Vem har ansvaret för inköp av hans julklappar? Har han skrivit en önskelista? - Tänk om han blir utan, så oerhört ledsen han skulle bli!

Nils

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

Jag tycker Husbilskalle ser lite sliten ut. Han behöver kanske återhämta sig till kommande julbord och nyårsfirande.

Var skall han fira jul? Vem har ansvaret för inköp av hans julklappar? Har han skrivit en önskelista? - Tänk om han blir utan, så oerhört ledsen han skulle bli!

Nils

Hej Nils.
Jag kan tyvärr inte svara på dina frågor eftersom Husbilskalle tog sitt pick och pack och flyttade.
Jo, han var väl lite sliten efter all glögg mm.
Vart han flyttat får du reda på någon av de närmsta dagarna i tråden om Husbilskalle.
God Jul
//W

Bjösse

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
3330
Medlemskap
2025

Hejsan där nere. Blir lite avis på er, men när jag blir stor så ska jag oxå komma ner till er. Ha det så skönt i värmen. //Björn

Toppen