• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Adriatikerfarenheter?

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Hej!

Klev in i detta forum för första gången i går som ny husbilsintresserad.
Frågade om erfarenheter av Adriatik Coral S 650 SP, men har ej fått napp
än. Hoppas dock på någon/några erfarenheter.

Tack för det snabba välkomnadet till detta forum!

Fortfarande
:confused:
HälsningarKjell
 

Per&Laila

HBK Medlem
Inlägg
82
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
622
Medlemskap
2024
Sv: Adriatikerfarenheter?

Hej.vi är ägare till en 650 sp 2004,gått lite drygt 2000 mil vi är helnöjda med den. vi trimchippade den efter 50 mil, och vi monterade dieselvärmare som värmer motor och bodelsbatteriet.Vi åker i stort sett hela året förutom nov.o december.Vet inget om dom nyare modellerna,men delar gärna med mig om det jag vet hälsn. Per Åke
Vill Hälsa Till Alla HBKare Som Vi Mött I Sommar
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Sv: Adriatikerfarenheter?

Tack Sluggo!

Vad gav chippningen för effekt? Tycker Du att det gav valuta för pengarna?
Har Du mer info om dieselvärmaren?
Hälsningar
Kjell
 

Per&Laila

HBK Medlem
Inlägg
82
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
622
Medlemskap
2024
Sv: Adriatikerfarenheter?

Hej.chippningen gav den effekten att bilen är mycket mer lättkörd,inte så mycket växling mellan 4 an o 5an, orkar mycket mer och accsar nästan som en personbil.Dieselvärmaren tror jag är en webasto,pappren ligger i bilen,den kan jag köra på termostat, när bilen är i gång för att höja motortempen när det är riktigt kallt och som parkeringsvärmare,den är kopplad på bodelsbatteriet,jag vill inte vara utan något av dem,det funkar helt perfekt.mvh Per Åke
 

maro

HBK Medlem
Inlägg
946
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2024
Sv: Adriatikerfarenheter?

Vi har en 2007 av denna modell. Vi fick den i mars och har provat den i ner till -10 - inga problem. Mycket stabil på vägen, går tyst och mjukt. Även fru Martinsson tycker att den är lättkörd. Bra utrustad för sitt pris. Fel på bilen har varit att varningslampan för airbagen plötsligt började lysa. Det var ett säkerhetsbälte som det var fel på. Det åtgärdades ganska snabbt av FIATs service i Halmstad. Även denna bil läcker in lite vatten i motorrummet. För övrigt är vi mycket nöjda med den.

Mvh

Martinsson - 815:mcride:
 
H

hianders

Guest
Sv: Adriatikerfarenheter?

Hej kjellm!

Vi körde en Izola 687SP -06 (samma planlösning) under en säsong men bytte till en Coral 660SL -07 som vi åker i nu. Bytet berodde bl.a. på dom du kan se på avataren till vänster. Just nu packar vi "Adde" med allt som behövs för några dagar nere på Elmia. Ring mej nästa vecka på mån. eller ons. så kan vi snacka om för och nackdelar med olika planlösningar. På tisdag skall jag till Västerås ang. lite småfel på bilen.

Hälsn. Hasse A /0226-66088
 
Toppen