• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Adriatik

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 3761

Guest
Hej på er alla
Här kommer en ny medlem och som kör en ny Adriatik Izola
Förhopningsvis kan medlemsskapet vara till ömsesidig nytta

F

F.d. 55262

Guest
Sv: Adriatik

;) Hej själv Adriatik och välkommen. Hoppas få se dig som fullvärdig medlem.
Är själv ganska ny med positiva förväntningar. Det är en kanonfin klubb för oss
husbilsägare. Här kan du få hjälp med allt och en himmla massa bra tips.

Ha det. Stig

P

PAM 97

Guest

Hej Ingemar o välkommen till en härlig klubb här är en till som kör en Adriatik en 573ds

Ha det bra Pelle

Svania

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Svanesund
HBK-Nr
15
Medlemskap
2025

Välkommen i klubben önskar även vi :yes: :wub: Bertil o Maritha . Även vi kör
Adriatik Izola 697 SG Renault. Ha De :cool:

Senast ändrad:
F

F.d. 1158

Guest

Välkommen till klubben Även vi har en Adriatic, Izola687 SP-96 Det lär vara en Nissanmotor i den 6vx
Trivs mycket bra med den ävensom med klubben.
Visste ni att det finns en Adriaticclub norröver?
Hans o Anne-Marie

H

hianders

Guest

Hej!!

En klubb för adriatikåkare, va trevligt!!
Hur, vem, var finns denna klubb?

Vi åker också Izola 687 SP -06 som trots att den är byggd på ett renaultchassi har en nissanmotor med 136 hk och dom har efter snart 1000 mil blivit riktigt pigga. Vi stortrivs med den men har ändå beslutat att byta mot en Coral 660 SL -07………ett nerbyte?, på sätt och vis, men ändå inte för oss. Men vi kommer naturligtvis att sakna det fina köket med kylen och den finurliga ”soptunnan”. :(
Den nya bilen hämtar vi den 11 maj dvs. nästa fredag i V-ås.

Våra fyra hundar, (Shetland Sheepdog, 3, 8, 9 och 10 år gamla pojkar), som följer med oss på våra resor skall ha det bra under färden samt att vi vill ha möjlighet få vara ifred när vi vill. Det har vi tänkt ordna genom att inreda den övre tredjedelen av det höga bagageutrymmet till ”hundkoja”. En grind med bra genomsikt placerad mellan de längsgående enkelbäddarna ger möjlighet till passgage in till bodelen. Den yngsta har haft det ordentligt jobbigt med stress och även panik under resorna. Våra hundar var alltså den utlösande faktorn till bytet men å andra sidan får vi nu var sina sängar nästan lika stora som hemma.

Fiats nya MJT-motor skall bli spännande att bekanta sig med, den är bara på 2.3 l och 130 hk och/men har 16 ventiler.

Hasse o Inger Andersson

Nizze

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
138
Medlemskap
2025

Hej och välkomna!

Har väntat på er. Kul att ni är medlemmar nu. Det här är en jättebra klubb för husbilsägare. Fråga om något och det kommer svar direkt.
Vi hörs och syns.

Bertil och Anitha

F

F.d. 28721

Guest

:) Hejsan!
Här är ännu en Adrtic ägare men vi har en SL660.

Hans&Ankie

F

F.d. 16492

Guest

Hej alla!
Här kommer en hälsning från två nya husbilsåkare. Startade 3 april i år. Vi har en ny Adriatic 650 SP. Hittar inte första sidan på denna Adriatikklubb. Har betalt medlemsavgiften för en timma sedan.
Rojne o Elisabeth

Åke o Wania 65

HBK Medlem
Kommun
Leksand
HBK-Nr
65
Medlemskap
2026

Hej Hasse och Inger,

läste om era planer att bygga hundkoja i garaget.
Vi har två hundar och tycker att det skulle vara himla intressant att få se hur ni
har löst detta. Vi bor ju i Leksand så det är inte så långt att åka.
Vore kul om ni hörde av er.
Hur går bilen föresten? Vi ska hämta våran 660SL på måndag.
Lycka till!
Åke och Wania 65

Senast ändrad:
F

F.d. 4879

Guest

Att bygga en hundkoja i garaget är nog ingen bra idé. När jag har läst dom andra inläggen så låter det som att det är inne i bodelen? Om inte, garaget ligger ju längst bak på bilen och dörrarna är ju oftast/alltid dåligt tätade, även resterande delar av garaget modell golv mm. Det blir alltid ett baksug på en bil där avgaserna virvlar upp och gärna söker sig in, värst på en bil som är platt bak som en husbil är. Även om jag föredrar katter så skulle jag inte placera en hund där inne.

H

hianders

Guest

Hej Kölis!

Som du mycket riktigt anar, bagageurymmet är en del av bodelen i vår nya bil. Det går tvärs igenom bilen med luckor på båda sidorna. "Grabbarna" (våra hundar alltså) får ett drygt två kvadratmeter stort utrymme under våra bäddar. Via en grind mellan bäddarna kan dom nå resten av bodelen.

hasse a

H

hianders

Guest

Hej Åke o Wania!

Vi hämtade vår bil i Västerås i fredagen den 11/5 och tog vägen över Fagersta för att få känna lite extra på den. Den gick mycket tyst och höll spåret mycket bra oavsett hur vägbanan lutade. Vi valde ett förstärkt chassi för att ev. öka totalvikten över 3,5 ton i framtiden. Det står väl 12-13 mil på mätaren nu, vi har alltså inte någon större erfarenhet av den än.

”Hundkojan” finns fortfarande mest som en idé som förhoppningsvis tar sig mera konkreta former ganska snart. Jag testade lite här om dagen genom att försöka ta bort stycket mellan bäddarna men det visade sig att när skruvarna var borttagna satt det fortfarande ”som berget”. Likt IKEA har man styvat upp konstruktionen med en massa plugg. Efter den upptäckten gäller numera ”Plan B”. Jag kommer då att såga upp en öppning med stora radier för att behålla så mycket som möjligt av styrkan i stycket. Ett nytt stycke beställer jag sedan i Tenhult så att det går att återställa om så önskas. Vid närmare eftertanke kanske ”Plan C” passar bättre ………….
Hur som helst, det blir nog lite ”try and error” över det hela till en början. Men så är det alltid med prototyper.
Vi hör av oss när vi har något någorlunda användbart att visa er.

Hasse a

Starcadia

HBK Medlem
Kommun
Lindesberg
HBK-Nr
456
Medlemskap
2025

Hej Hasse!

Vi är nyblivna medlemmar i husbilsklubben.se och har en Dethleffs 6971 -04 med ett stort garage under dubbelbädden bak. Där har jag gjort en vägg och ett golv, sågat ett hål in till bodelen så att de kan röra sig fritt när vi står still, under färd så har vi ett galler som vi drar för. 3 Golden retriever huserar i vår bil. Det funkar superbra!! Mellan hunden älskar "hunkojan" hon hoppar in i bilen och lägger sig där så fort husbilsdörren är öppen!!

Ingvar & AnnBritt

Ingvar

F

F.d. 1189

Guest

Hej Adriatic! Lade in mig som intresserad igår. Kör också en Adriatic Izola 697 SL -06. Har under det första året kört med "nästan ständig" övervikt pga för begränsad lastkapacitet. Har du samma problem? Jag har begärt från Adria att få vikta upp den till 3850 kg men pappren dröjer.
Hälsningar Bo

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen