• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Adriatic S660SL, -07

bjorkis

HBK Medlem
Inlägg
36
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
326
Medlemskap
2024
Har precis köpt en sådan bil. Har nu 2 funderingar på komplettering (än så länge).
# Fäste för tv-n i skåpet ovanför fåtöljen till höger om entredörren. Vad har ni skaffat för fästen.
# Garderoben har jag förstått att några av er har byggt om till skåp med hyllor. Hur har ni gjort? Mtrl i hyllorna, beslag m.m?
Jag kanske kommer på nån lösning så småningom, men samtidigt känns det som att lösningen finns där ute hos er med likadan bil.
Svara gärna med foton på hur ni gjort.
 
H

hianders

Guest
Sv: Adriatic S660SL, -07

Vi kommer under dagen att ta foton på fästena för tv:n som vi har precis där du vill ha den. Vi kommmer också att ta foto på vårt skafferi (f d klädskåpet). Kläderna hänger vi i duschutrymmet eftersom vi sällan duschar i husbilen. OM vi skulle behöva det så är det bara att lyfta ur kläderna.

Återkommer med foton. Vi har ju också en 660 SL 07:a.

fru hianders/Inger
 

bjorkis

HBK Medlem
Inlägg
36
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
326
Medlemskap
2024
Sv: Adriatic S660SL, -07

Det var det jag förstod att någon där ute hade några lösningar. Precis som du skriver så har jag också tänkt ha garderoben i duschen. Ser verkligen fram emot att få se dina lösningar.
 
H

hianders

Guest
Sv: Adriatic S660SL, -07

Här kommer så några bilder på "skafferiet" och tv-platsen.
clear.gif


Tyvärr blev inte bilderna så bra men det går att se lösningarna.

Till inredningen som står löst i skafferiet har vi använt 4 mm furuplywood. Sidorna har måtten 130 x 45 cm. Hyllorna är av samma material som sidorna och vilar på trälister med måtten 10 x 30 mm. Hyllorna är avpassade så att de tränger mot sidorna. Inga skruvar har använts, bara lite lim till hyllupplagen. På ena sidan måste urtag göras för värmereglagen och på den andra för antennröret. Allt är betsat i Herlins körsbärsrött.

På en av bilderna ser du fästet för TVn, det kommer från Biltema. Träskivan med fästet sitter med fyra vita plugg och skruv.

Ring oss gärna om du har frågor.

Hasse
 

Bilagor

  • 040.jpg
    040.jpg
    360,6 KB · Visningar: 9
  • 041.jpg
    041.jpg
    301,8 KB · Visningar: 6
  • 043.jpg
    043.jpg
    320,7 KB · Visningar: 7
  • 044.jpg
    044.jpg
    338,7 KB · Visningar: 5

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Adriatic S660SL, -07

Vi har samma modell och byggt om, eller anpassat, den efter våra behov. I denna tråd har jag redovisat en del av detta: http://www.husbilsklubben.se/forums/t27149/ En bit ner i första inlägget finns bilder på hur vi löst just garderob > skafferi.

Jag använde en plyfa med något ytfanér som såg hyfsat ut men som jag glömt namnet på. Hyllplanen sågade jag till och lackade. Därefter klämde jag på en anodiserad aluminiumlist i framkanten som döljer plyfakanten. Jag hittade listen hos Bauhaus. Det är en U-profil med fasade "ben", alltså inte en vanlig profil med vanliga, jämntjocka sidor.
 
Toppen